Соня нарочно отиде с трамвая, за даде възможност на Ицо да я огледа хубаво докато отива към "Маркизата", да се порадва на късмета си. След мъгливите снимки в акаунта ѝ беше забавно как мъже на различна възраст се разтапяха да ѝ обясняват колко е красива. Явно годините "достатъчно зряла" на всички им пасваха.
И тя го огледа: имаше прилика определено със снимките му, но набитото ѝ око веднага забеляза леката разлика в носа. Но като цяло отговаряше, много добре подбрани. Не всеки би забелязал разликата, а в профила му се виждаше, че не са обработени. Първоначално печелеше доверие.
- Добър вечер, красавице! Благодаря, че се съгласи да споделиш с мен тази мека есенна вечер! - с най-щастливата си усмивка прие клишето му и подадената ръка за здрасти.
Галантно ѝ отвори вратата и я пропусна пред себе си. "Е, щом не ме върна... " Соня се подсмихна вътрешно.
- Къде да седнем, маса? - направи се на утрепана - и се упъти към ъгъла до стъпалата към салона за пушене.
- Преди всичко удобството и желанието на дамата!
И стола ѝ дръпна, но Соня нарочно седна на другия с изглед към вратата. Много добре познаваше и разположението, и кухнята на ресторанта.
- Красавице, с какво ще започнем? Аперитив?
- Просто Соня! Поръчвай си, да видя какво ми пише дъщерята, момент! - извади телефона от чантата и започна да пише.
- Добре, добре, набирам те... добре, маме... останете, но ще трябва да си направите нещо за вечеря... да, да, по-късно ще се прибера...
Ицо примигна, не успя са прикрие разочарованието си, но взе менюто, и след минута започна със замах да поръчва салати, предястия, пиене, дори и основно. Мешавина от българската и сръбската кухня, за цяла банда.
- Дъщеря ми с приятелката ѝ решили да останат у нас, не им се разкарвало да се връщат. Ти си бил много гладен! - през смях каза, опитваше се да поведе някакъв разговор.
- Едно меню и за мен, ако обичате!
- Красавице, ще поръчам... Соня, извинявай! Все пак аз съм те поканил, нали?
Направи се, че не го чува, и два пъти докато си поръчваше повтори на келнерката "отделна сметка" въпреки че Ицо се опитваше да се наложи с обща сметка.
Цялата вечер разказваше за успешния си бизнес, сутринта как рано трябвало да ходи до митницата да освободи два контейнера стока, а другата седмица да пътува до Шанхай... Соня леко го подбутваше да говори, а той не спря да се тъпче с храна все едно седмица е бил на диета.
- Благодаря за приятната вечер, ще се радвам да повторим! любезно го покани да си ходят.
Той поиска сметките.
- Извини ме за момент, трябва да отскоча до... веднага се връщам!
Вратата на тоалетното помещение беше до външната...
Соня плати сметката си и се приготви да става.
- Извинете, а господинът? Другата сметка?
- Господинът... не го познавам. Съжалявам, по-добре утре подайте жалба в районното, приложете и сметката.
- От седмица работя тука... още не съм изкарала колкото сметката му... - за малко не се разплака с глас девойката.
- Добро утро! Янев, заповядай, влизай! Кафе пил ли си? Пуснете тази снимка в системата за разпознаване, ако обичате! И се разровете с Митев за случаи, свързани с ресторант "Маркизата" и други подобни случаи в района!
- Да, детектив!
- Стоева, да не си била снощи на вечеря с непознат?
- На българо-сръбска кухня, само където непознатият като разбра, че няма вечерта да продължи на "по питие" у нас, забрави да си плати сметката и да ме изпрати! Но пък яде като за световно! За малко да ме набута! - детектив Стоева се разсмя с глас.
- Ало, да... Стоева, отиваме на адрес. Паднала млада жена от тераса в 218-ти блок, без документи. Жива е, карат я към спешното.
Тъкмо когато си мислеше, че днес ще се прибере навреме, в кабинета нахлу Митев с няколко папки в ръка:
- Госпожо следовател, два случая с "Маркизата" и няколко домашни обира също след познанства от мрежата. Сходни на Вашия: деактивирани акаунти, изключени телефони. Задигнати пари, бижута и лични документи. Свързахме се с едната потърпевша, утре ще дойде за показания.
- Дежурният? Кажете! При Вас ли е още сервитьорката?... Покажете ѝ снимката на снощния с още няколко да го разпознае и след това ми качете показанията ѝ.
След няколко дни вече имаха по айпито на деактивирания профил адреса на бившата жена на "Ицо" и втори адрес в "Разсадника", който тя посочи като местоживеенето му.
Сутринта Детектив Стоева събра целия екип в заседателната.
- Стоян и Стойчо да отидат в "Маркизата" и със снимката на "Ицо" да разпитат целия персонал. Колегите са се свързали и с втората жалбоподателка, и нейните документи са откраднати. И не само: още на другия ден е изтеглен голям кредит на нейно име. От банката получихме копие на старата лична карта, само снимката е подменена. С Митев и Янев отиваме на оглед в "Разсадника", имаме заповед за претърсване заради серия от домашни кражби и открадната самоличност. Разпратете снимката за издирване на "Ицо" до всички районни!
На другата сутрин Симов вече пиеше второ кафе, когато Стоева пристигна.
- Колега, добро утро! Идвам от компютърджиите, още три акаунта са му разкрити в мрежата.
- А ти вероятно вече знаеш, че нашият издирван е разпознат от един от сервитьорите, само където преди месец е бил с брада. И как ти хрумна, че поредният ти сваляч не е обикновен чикиджия?
- Толкова беше настойчив за вечеря, особено като споделих, че живея сама, защото дъщерята живее при баба си до училището. Обикновено питат "С какво ще ме изненадаш на вечеря" или канят на кафе, а той демонстрираше висок стандарт и благополучие. И остана разочарован, че няма да ме изпраща и да го поканя на по питие. Явно искаше да си отмъсти с дебела сметка, но не разбра, че вече го бях снимала. И след като и при двете жертви си беше тръгнал и с личните им документи, картината ми се допоизясни. Не беше обикновен любовен обирджия. Не до Шанхай, а до Пловдив е щял да пътува. В "Разсадника" бяха открити и други лични документи. Използват ги като готов материал. Както е изтеглен кредита веднага на следващия ден преди още окрадената да е разбрала, че и личната й карта е изчезнала, тъй като бижутата са си стояли до леглото и видимо всичко си е било на мястото сутринта, само с подмяната на снимката. По копието от банката открихме и съучастничката, а колегите в Пловдив с наша помощ разкриха печатницата.
В последния ден на месеца целият отдел беше в Заседателната, а масата щедро отрупана с напитки и бонбони.
Всички станаха прави, когато зам.шефа на районното влезе.
- Седнете, колеги! Искам да само да ви поздравя с ползотворно приключилия месец. Детектив Стоева, добре ги ловите в мрежата! Разбита е не само групата за кредитните измами, а и нелегална печатница за фалшификати в Пловдив. Наздраве!
Цялата зала изведнъж зажужа като кошер.
На другия ден всичко си беше по старому. Само календарът показваше нов месец.
- Добро, утро! Пак си ме изпреварил! Пусни едно кафе и за мен, като си започнал!
- Колежке, едно не разбрах, защо в "Маркизата"?
- Вероятно защото тоалетните са близо до входа за разлика от повечето ресторанти, в които са някъде зад или покрай бара или по стълбите долу в мазето. Така любовникът ако нещо усети или не му отърва, ще може най--лесно да се измъкне без да плати. Освен това ресторантът наистина е с много добра кухня без да е от ония, които изискват специален дрескод. Непринудено и апетитно - две в едно!
- Май е време вече и аз да те поканя на вечеря? Сама ли живееш?
- А аз да деактивирам този акаунт и пусна в обръщение другия!
© П Антонова Все права защищены