– Какво ще правя, Светле?! Какво ще правя без Алекс? Защо не ми е казала, тя винаги ми казваше такива неща, сега защо не ми е казала? Защо не е казала на никой?
Хванах свекър си за ръката:
– Тя винаги искаше да се оправя с всичко сама. Просто беше такава. Искаше да поеме целия товар, познаваш я. Хайде ела, трябва да тръгваме.
Борил огледа огромния скъпо обзаведен хол:
– Това не е истина, Светле. Не може да е истина. Тя ей сега ще се прибере и ще отвори вратата. Не е истина, че вече я няма!
Погалих го по рамото без да казвам нищо. Нямаше какво да кажа, думите не утешават болката. Не и тази болка.
– Хайде, Бори. Ела.
Поведох го навън към колата. Погледнах го докато се качваше в нея, беше се сгрохал отведнъж. Седнах зад кормилото, обърнах се към него и хванах ръката му:
– Трябва да се държиш, заради Дари.
Борил не каза нищо. Гледаше някъде напред с празен поглед.
Седяхме в колата пред моргата и видях да се задават Иван и Кристиан. Борил също ги видя:
– Тоя пък какво прави тука?!
Той излезе ядосан от колата и аз слязох след него. Насочи пръст към Иван:
– Махай се!
Иван само го изгледа и нищо не каза. Честно казано изглеждаше много по-зле от Борил. Кристиан махна с ръка:
– Защо викаш? Бяха приятели с мама, защо да не е тук?
Борил не му обърна внимание и се обърна пак към Иван:
– Казах разкарай се, да не те разкарам аз!
Иван пак не каза нищо, но Кристиан се ядоса:
– Я не му викай, той има право да е тука, а ти не. Мама умря заради тебе! Ако не беше ти още да я жива, цял живот само я тормозеше.
Борил се вбеси до крайност:
– Аз ли съм я тормозил?! Цял живот бършеше твоя задник. На 40 си и още те хранеше, некадърно лайно такова.
Кристиан сви ръце в юмруци и Иван хвана ръката му:
– Недей, Криси. Остави го, не си струва.
– Не ви ли е неудобно, мама още не е изстинала, а вие се карате. Какво искате, да се сбиете пред моргата ли? Искате Дари да научи, че брат и баща и са се сбили на смъртта на майка и ли? - двамата ме изгледаха и аз се обърнах към Борил – Не правете приказки на хората, мама не би искала това. Нито би искала вие тримата да се карате точно днес. Уважете и паметта. Ако чичо Иван го няма на погребението или се чуе че вие с Криси се карате, всички ще се занимават само с това и ще ни дъвчат с години. Никой не е виновен за смъртта на мама, просто се случи, така че не си казвайте неща, които не мислите.
Борил помълча малко и после се обърна към Иван:
– Можеш да дойдеш на погребението, но сега нямаш работа тук. Махай се!
Аз погледнах Иван:
– Моля ти се, иди с Криси до летището да посрещнете Дари. Не искам той да е сам. Ние ще се оправим тук.
Той кимна:
– Добре.
Те тръгнаха и аз хванах Борил над лакътя:
– Хайде, Бори.
Той направи няколко крачки мълчаливо и после ме погледна:
– Никога не съм я тормозил, правех всичко за нея.
– Стига, Бори. На Кристиан просто му е тежко и говори без да мисли. Сега трябва да се държите заедно заради Дари, тя е на 15 и на нея ще и е най-тежко и и оставате само вие с Криси. Не се карайте пред нея.
Той направи пак 2,3 крачки мълчаливо и после кимна:
– Няма, права си. Галя и Ани кога ще пристигнат?
Погледнах го учудено:
– Не знам, аз не съм говорила с тях. Обадих се само на теб и Криси.
Мама беше получила втори инсулт докато пътувала към работа и починала на място и шофьора и се обади първо на мен.
Борил ме изгледа:
– Кристиан дали им се е обадил?
– Не знам, обади се на леля Мира, но на тях... Ще го питам.
Позвъних на Криси:
– Галя знаят ли?
– Не знам, аз не съм им звънял. Борил не им ли се е обадил?
– Не.
Затворих и погледнах Борил:
– Не знаят.
– По дяволите, ако няма полети няма да сварят за погребението – той си извади телефона, но не набираше.
– Какво има?
Погледна ме безпомощно:
– На кого да се обадя? Галя ще се разстрои и...
– На майка и. Тя ще и каже.
Той помълча и после ми подаде телефона:
– Обади се ти. Не мога.
– Добре.
Набрах и Надя вдигна:
– Да не е умрял някой вълк, че ми се обаждаш?
– Здравей, Светла се обажда, на Кристиан. Алекс почина тази сутрин и...
Надя замълча и после промълви:
– Господи... Какво е станало?
– Получила е инсулт в колата. Ще кажеш ли на Ани и Галя? Още не знаем кога ще е погребението, но сигурно вдругиден.
– Борил къде е?
– Тук е – подадох му телефона, но той поклати отрицателно глава и аз казах на Надя – мръднал е на някъде, не го виждам. - затворих и го погледнах – Искаше да те чуе.
– Не ми се приказва, хайде да приключваме тук. Не искам параклис, искам да си е във вкъщи.
– Ще дойдат много хора, по-удобно ще е в параклис.
Той поклати глава:
– Искам си я вкъщи.
– Добре, както кажеш.
© Elder Все права защищены