Отговорът е много прост, уважаеми читатели. Просто този паметник е поставен на най-неподходящото място. Представете си, че идвате от Орлов мост и искате да стигнето до Попа, прекосявайки градинката с този паметник. Ще констатирате, че той лежи точно на диагонала, който е най-прекия път между Орлов мост и подлеза при Спортната палата. Налага се да заобикаляте. Излишно неудобство. Освен това под този паметник има големи кухини, в които се крият глутници от безпризорни кучета. Виждал съм ги с очите си как влизат и излизат оттам. Представете си, че са прегладнели и им щукне да ви нападнат. Особено, ако сте на почтена възраст. Та те могат да ви разфасоват буквално за отрицателно време. Друго неудобство, което крие този паметник е, че е в твърде голяма близост до Ректората. Да речем студенти излизат в антракта между две лекции. Искат да отидат някъде наблизо, да поседнат и да обсъдят нещо. Пейките и без това са кът. Премахвайки този паметник се разширява площта на градинката. Ще бъдат насадени прекрасни цветя, които да радват очите ни и пойни птички ще ни запеят. Ще могат да се разположат нови пейки на освободеното от паметника място, където хора с щастливи лица да насядат като мирни и свободни граждани, забравили за дулата на шмайзерите, гледащи към тях зловещо от скулптурната група. Ще зажужат и пчелички, а надявам се да пропеят и щурчета с облекчение, че не са затиснати от тежката тоталитарна плоча. Време е да скъсаме напълно с тоталитаризма. А на другарчетата, които не желаят всичко това да се случи, ще кажа: Дами и госпада, бивши другари, награбили се с присвоеното от вас българско имущество. Всички вие, които изпратихте дечицата си на Запад за по-благ живот, но не посмяхте да ги пратите на Изток, защото отлично знаете, че червеното слънце залязва на Запад, а българското сирене залязва на Изток. Ако ви е толкова домъчняло за бившата СеСеРе и правещият отчаяни опити да я реанимира товарищ Путин, вдигайте си чукалата от нашата родина - Земен Рай и беж в необятните руски степи. Там ще ви бъдат раздадени кирки и лопати, а на главите си ще носите кепета със сърп и чук, и денонощно ще бачкате във военните заводи, за да си изкарвате насъщния. Впрочем - това ще бъде наистина справедлив и достоен завършек за всеки един от вас, защото отново ще заживеете в унисон с комунистическата идеология, която със собствените си ръце и езици поругахте!
© Младен Мисана Все права защищены
синила от бича,следи от теглото;
нека спомен люти от дни на позор
да висне кат облак в наший кръгозор..."
Колко е актуален Иван Вазов днес,тук и във всяко кътче на българската душа!
Няма да коментирам друго, но бих разсъждавал заедно с вас:защо няма паметници на Гай Юлий Цезар в днешна Франция, но има паметник на Венсержеторикс?
Никоя свободна страна не хвали и възпаметява окупатори и убийци.