Sep 17, 2024, 7:11 AM

Едновременно 

  Prose » Humoristic
91 2 10
1 мин reading

      Няма спор, че по време на Социализма не трябваха много пари. Там баничка с боза, домати с ориз по обяд, компот за вечеря, какво му плащаш? Една радиоточка в жилфондската квартира не прави и два лева ток. Билетчето за рейс стотинки, така че колата се съблича само лятото, да ходим до бунгалата на Шкорпиловци. Там човек и капини и малини можеше да

си набере, да свари компоти и да  излезе на кяр от курорта. Градската баня и тя стотинки ти излиза.

 

      А сега? Майко мила! Хладилници работят, фризери, бойлери, перални... Във всяка стая телевизор с кабелна. Кой гледа арт канали, кой спортни, кой Нетфликс... Всички различно мелят! Като имаше една телевизия , поне знаехме кого да слушаме: Бай Тошо и Любка Кунчева!

 

      Всеки с поне един телефон с безлимитен план! Таблети лаптопи , компютри отделно. И те с Интернет!Това са торби пари! Добре че не слагат трушии. Ние чушките на тенекия в двора ги печахме.

 

      Ами колите? Всеки се качил на кола и бръмчи. Щерката докато паркира, счупи стопа на джипа на брат си. Ми той стопа колкото моя стария  Москвич струва! И нали в Банско и на Слънчака скъпо, ходят по Австрия, Швейцария ски да карат! Аз едно време само изсипвах сгурията в ниското на баира да не изляза на улицата дето вървят Линейката и пожарната (понякога) и се пързалях! По пандемията пък, работеха от Сингапур и Дубай. Тя от хотел, той от катамаран! И аз тука треперя на три апартамента! Не знам колко крана, колко електрически ключове та и брави. Баща ми като заключваше,оставяше бележка:"  Ключа е над вратата.." А сега камери,че и аларми.

 

       Най-много ме притесняват бананите. Нали по евтини от доматите и  жената всеки ден купува. Аз нали съм свикнал че банана значи Нова година, се чувствам вече на сто и нещо. Стига да ни баНаНосвали!

 

       И времето промениха! Върнете ни го! Искаме Любка Кунчева!

© Слав Коруба All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • И мен ме усмихна!
    Е, сега поне имаме банани 🍌
  • Специален поздрав от мен с оная песен, за банана 😂
    Поздравявам те.
  • Разсмя ме !
  • По повод въпроса: по хубаво ли е било по царско време, искам да напомня, че интелектуалци като Захари Стоянов и Йордан Йовков са починали млади, защото нямали пари за готвено и ядели само суджуци сушеници и и друга сухоежбина!
  • Като не са измислили вода на прах
    За тока мисля да развъдя няколко хамстера и да им вържа въртележките към генератор, но още не съм проучила какво ядат, че ако ядат трюфели, сини сирена и рибайстек, токът ще ми излезе платинен🙄
  • Хане, това е пародия. Горе долу това е целта: да се покаже, че сравненията са тъпи. За Кунчева специално гледах, ама на!
  • Няма пълно щастие Навремето нямахме банани, но ни обещаваха светло бъдеще, сега имаме банани, но постоянно гледам публикации за това, как да преживяваме без ток и вода
  • Не мисля, че е коректно да правите сравнение между две епохи с разлика 50 години. По същата логика при социализма е бихо по-хубаво от времето на цар Борис, защото е имало компоти, пък при него не е имало. И нещо далеч по-важно - синоптичката се казваше Любка КуМчева, Бог да я прости!
  • Носталгияяя, носталгия. Но поне сега има банани целогодишно, нали ги произвеждаме. И си прав, бананите бяха своего рода измерението за Нова година и за това сега сме на толкова години и радостни, и щастливи...А Любка познаваше времето най-добре, без да крачи с кикилите из студиото, искаме си я.
  • Само сега в петък вместо руска е турска програма 😎
Random works
: ??:??