Jul 27, 2010, 1:34 PM

Изповед (разказ за Джон Смит) 

  Prose » Narratives
782 0 2
4 мин reading

 

- Как се казваш, синко? – пасторът ме гледаше някак странно от другата страна на преградата в изповедалнята.

- Джон Смит, отче. – казах машинално и веднага ми се прииска да не бях се представял.

- Откога не си се изповядвал, Джон?

- Това ми е за първи път – и така, както вървеше, е последен.

- Какъв грях тежи на душата ти? – зачудих се как да обясня на отчето, че не ме терзае самият грях, а това, че ми хареса да го извърша. Замълчах за малко. Чудех се какво и как да му кажа. Той дали ще ме разбере, ако му кажа истината, дали ще ми прости... Реших, че е безсмислено да лъжа. Все пак бях дошъл да получа прошка, а не да трупам нови грехове. Промених първоначалния си план и вместо това споделих бруталната истина. Предадох спасението на душата си на отчето:

- Преди няколко дни убих една жена. Тя беше толкова красива, че трябваше да я имам, но нещата се объркаха... Аз не съзнавах какво правя. Отче, това, че я убих, не ме притеснява. Притеснява ме това, че ми хареса да я убия! Полицията не ме преследва. Те не знаят кой я уби, но дори и да знаеха, че съм аз, не бих се страхувал. Единственото, от което ме е страх, е че ми харесва да убивам. – Видях как отчето пребледня отсреща. С право го беше страх от мен.

- Синко – гласът му трепереше – ти си извършил тежък грях, но още по-тежко е това, че не те терзае грехът, че не желаеш прошка за стореното. Ти искаш някой да те успокои и да ти каже, че е нормално да искаш да убиваш, но знай, това не е нормално! – Отчето беше блед, като платно, гласът му трепереше, но и в същото време беше някак високомерен и надут!

- Църквата не може и няма право да опрощава порочни желания, а грях, за който не е поискана прошка, не може да бъде простен. – отчето извиси глас – Върви си, ти не си за тук. Само ако се предадеш и бъдеш наказан със затвор, можеш да изкупиш част от порочното си желание. Само така ще получиш покой на душата си. – Що за нахалство! Праща ме мръсникът в полицията при положение, че те не знаят кой съм! Сам няма да се предам. Ами... ако този тук ме предаде... не! Няма да му позволя – така течаха мислите ми. Проклетият пастор не само не ми даваше прошка, а и можеше да ме издаде. Докато слушах треперещия му високомерен гласец, той изключително много ми опротивя. Направо ме беше гнус от него и искрено съжалих, че реших да се изповядам. Тогава в мен в мен се появи пак онова животинското желание, онзи животински инстинкт... Реших, че не мога да оставя тази измет да ме предаде на полицията, просто не можех да го допусна.

- Синко, слушаш ли ме? Върви и се предай, тук за теб прошка няма. – Измънках едно „Да, отче”, но в гласа ми си пролича гневът. Отчето се стресна и опули малките си очички. Станах и излязох от моята кабинка. Това май го успокои. Помисли, че си тръгвам, но аз нямах това намерение... След 30 секунди нахълтах и той от изненада дори не можа да гъкне. Просто си глътна езика, което ме улесни, защото така никой нямаше да чуе нищо и в без това празната църква... Стиснах го здраво за противния, дебел и мазен врат. Той започна да се дърпа, а аз в яда си му прошепнах в ухото:

- Църквата те учи на смирение, нали? Затова мирувай! – дали заради думите ми, или заради това, че лицето му вече беше посиняло, той се кротна. След няколко секунди усетих онези тръпки в тялото му, които вече ми бяха познати, които никое живо същество не може да имитира. Стиснах го още по-силно за гърлото. Все пак трябва да съм сигурен, че няма да се измъкне и да разказва! Той спря да мърда. Погледнах го и разбрах, че вече никога няма да може да каже нищо. Отхлабих хватката си. Тялото му се свлече безжизнено и посиняло на пода. Установих, че ръцете ми са зачервени и ме болят. Здраво бях стискал мерзавеца! Лично аз, за разлика от отчето, дишах тежко, но усетих че животното в мен е заситило глада си и отива пак да дреме някъде в душата ми. Този път вече не ме беше страх, дори не бях уплашен. Успокоих малко дишането си, пооправих дрехите си и излязох от изповедалнята.

В църквата наистина беше пусто. Това напълно ме задоволи и аз излязох през главната врата. На улицата никой от хилядите забързани лондончани не ми обърна внимание, никой не видя нищо странно в мен. Както обикновено, всички бързаха по свои задачи. Затова и аз закрачих свободно, като останалите, докато си мислех:

- По дяволите, това наистина започва да ми харесва все повече  и повече! – усмихнах се широко. Бях доволен от това какво и как бях извършил.

Църквата наистина дава покой на душата!

© Галя Василева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Не обичам да пиша в коментарите на разказите си , но ще направя изключение за да обясня, че това не е разказ свързан с личността ми. Не само този, ами всички разкази които съм написала нямат общо със спомените или мислите ми. Това са просто малки хрумки, идейки или сънища, които съм имала и да целта на всичките ми разкази е да са максимално брутални. Точно този разказ се появи като идея, когато едни сектанти се помъчиха да обедят съседката да влезе в тяхната "църква"!
    п.п: Съжалявам и се извинявам на всички, които мислят стилът ми за отблъскващ и безцветен - на тези хора им предлагам да ми запомнят ника и повече да не четат мои творби, защото бруталността в разказите ми няма да намалее. Също така се извинявам ако някой от моите разкази наподобява чужда творба, но все пак не мога да прочета всичко та да не стават случайни прилики.
  • Уоу. Бруталничко! Доста, доста бруталничко. Ама май като го гледам то това е целта на цялата работа. Да е такова ...странно, отдръпващо някак си. А бях чел на един друг мъж по възрастен който май даже ми беше адаш. Той също точно такива разкази пише. Сякаш май имаше точно подобен за човек изповядващ се в църквата. Сега се сещам като ти прочетох разказа.
    Предполагам като го пишеш по този начин ...все едно се ...пречистваш от разни такива лоши спомени или емоции и т.н.
    Това което си си го представила го правиш на разказ нали. Някак си ...някак си това всъщност става твоята изповед. . Но пък може и да греша.
    И понеже нали искаш критика. Все пак недей да си чак толкова брутална. Или поне вкарвай ако можеш и нещо по весело вътре някак си. Да има и нещо по светло ей така нали ...за цвят :D:P. Щото както е казал един велик мъдрец ...животът е радост и тъга.
Random works
: ??:??