Глава тридесет и трета – за дребните разговори, ползата от разделното хранене и чистенето на инсталациите
И тогава дойдоха двама – мъжът на булката-мазохистка и Митето. Първият я спаси, отвеждайки я набързо, вторият седна при мен. Ние с Митето, както се сещате, сме стари дружки. Ех, кога бяха ония млади години…Тогава Митето звънваше по телефона и ме канеше да пийнем нещичко, като ми вика :
- Дай да отидем на пазарчето, да вземем биричка, да поседим и поприказваме...
Пък на мен сутрин хич не ми се приказваше, та му реквам:
- Абе, я ела при мен, че се върнах от казана снощи . Какво ще пием бира и ще си приказваме? Дай да пийнем ракийка, да полежим и помълчим...
И куп други истории си имаме. Но да се върна към нея сутрин, дето ви разказвам. Седим си пак с Митето в кафене-кръчмето на пазарчето, пък влиза комшията Малчо. Книжка носи. Купил си я, щото била за правилно хранене. Дето трябва да е подредено първо, второ и трето, че и да е разделно и други такива полезности.
А Митето му вика:
- Малчо, Малчо, пенсионирай се, ще почнеш и ти да се храниш разделно! Без разни книжки!
- Как разделно? - вика Малчо и гледа подозрително, щото отдавна ни познава - Ти пък отде прочете, че и го прилагаш?
- Абе пенсионирай се - рече Митето - И щеш не щеш, ще почнеш разделното хранене. Първото в понеделник, второто във вторник, пък третото в сряда, четвъртък студена вода, а петък - разтоварен ден...Събота и неделя можеш да попразнуваш с една риба или чорба от телешки кокали, а в понеделник - отначало...
Та така си обикновено си седим в кафене-гаража с Митъо, пийваме си нещичко от евтиното, взаимно мъките си преливаме един другиму.
- И как да живея кротко, като виждам какво става? Тоя краде, оня граби, трети маже и лъже, пък ние...
- Тихо, тихо – думам му - Тихо! Ще мине, ще отмине и тая. Нали знаеш - всичко тече, всичко отминава.
А Митето гледа слънцето през дъното на чашката и дума мрачно:
- Тече, тече, ама нашата нещо се запуши. Пък аз двайсет години все по каналите работех, та си я знам. Запуши ли се – все отнейде почва да избива. Мръсотии, нечистотии...да не ти разправям. Та май ще трябва някой да грабне ключа, пък да прочисти цялата инсталация!
© Георги Коновски All rights reserved.