С идейната подкрепа на Е.
Сградата на читалището бе строена през 60 години на миналия век. С напукана мазилка и олющена червена боя на фасадата.
Отивах да си взема книга от библиотеката, за да има, какво да чета през нощта.
Отворих врата и тя изстена, като призрак от старинен замък. Фоайето беше тясно с една примигваща луминисцентна лампа. На стената имаше голямо табло с надпис.
Изумих се, че има такъв клуб. Погледнах часовника, 16 и 10.
Тръгнах по дългия коридор, за да открия залата. От двете страни имаше врати с надписи.
А, ето я и залата за психоанализи и заседания. Почуках и влязох. Зад катедра постлана с омачкан червен плюш, седеше девойка, а пред нея имаше компютър. Навътре бяха десетки маси подредени в редици. На всяка стоеше монитор, а до него табелка с номер. Всички монитори светеха с изображение на усмихнат емотикон.
- Извинете, тук ли е клубът на Анонимните самоубийци?
- Да, заповядайте.
- Здравейте!
От високоговорителите се понесе едно разногласно:
- Здравей, Анонимнико!
- Влезте и седнете.- каза момичето. Отзад има свободен стол.
Придърпах стола и седнах.
- Искам нещо да кажа.
- Да, кажи номер четири.
- Днес си купих телевизор.
От всякъде заваляха въпроси:
- Колко инча е?
- С TСL екран ли е?
- От де го взе?
- На примоция ли?
Момичето започна да удря с едно чукче по плота.
- Моля ви... Много ви моля, по един, така не се изслушвате!!!
За секунди настана тишина.
- Искам да кажа нещо.
- Да, кажи номер седем.
- Днеска, правих секс с две жени.
Отново суматоха.
- Уау!!!
- Браво бе пич!!!
- И де ги намери?
.......
- Пак ви казвам изслушвайте се! Какво усети номер седем?
- Ми, ко да кажа... Нищу.
- Как така нищо? - попита водещата.
- Ми тъй... Поклатих са и свърших.
От номер 11 се чу.
- Ми то така са прави.
- Аз съм номер девет и ще ви кажа, че днес сключих лизинг да си купя Тойота.
- Що Тойота, бе! Да беше взел Шкода, те новите са много готини.
- Колко ша плащаш?
- Има ли навигация?
.....
- Ами вие, Господине? Новодошлият , какво правихте от снощи насам?
Замислих се и си спомних, че снощи четох от Библията.
- Четох Библията.
Настана гробовна тишина. Само номер 13 се обади:
- Таз книга не я разбирам. Погледнах първите страници и я затворих. Ми тя писана от дядото на прабаба ми. Нищо интересно.
Момиченцето ме запита с по-остър тон:
- Аз ви попитах, какво правихте. Какви действия извършихте?
- А бе, да не си говорим за глупости. Чухте ли, че в Лидъл има промоция на носни кърпички?- каза номер 6.
- Не думай и от кога?
Станах и тръгнах по пътечката между масите. От единия компютър емотикона ми смигна и се чу женски глас.
- Довечера, как си?
Отворих врата и излязох. После отдих в Детската библиотека и си взех "Приказки от цял свят"
На улицата ме изпръска с кал едно БМВ Х8, но не му обърнах внимание. Бързах за вкъщи, да се потопя във вълшебния свят на приказките.
Не бях самоубиец. Просто живеех в друг свят.
© Гедеон All rights reserved.
Всеки сам избира начина да си почине от действителността, а някои си тръгват завинаги. Накара ме да философствам.🙂