Прекрасно е да се отпуснеш на чист въздух без да мислиш за нищо. Г-ца Д беше направила точно това, а на помощ и беше бутилката мартини, която гарантираше празнотата в мислите и. Последните отблясъци на слънцето весело играеха, пръскайки искри в капчиците полепнали по бутилката. Децата бяха отведени от добрия приятел и бивш любовник г-н Н на дълга разходка из селото. Седейки, г-ца Д току подсмърчаше, изпаднала в пиянско самосъжаление. Не искаше да говори с никой, не искаше да вижда никой. Г-н Н чудесно разбираше нуждите на своята приятелка, хей така без думи. Та нали той беше причината за първия и развод (естествено и насилието на твърде ревнивия съпруг). Той беше до нея, когато се разведе за втори път. Пак беше на линия именно той, когато тя хълцаща, обхваната в хистерия, му се обади в 3 сутринта, за да му каже какво е станало с г-н П. Г-н Н беше рамото, поело всички сополи и сълзи на г-ца Д през последните години. Понякога той сам си задаваше въпроса защо го прави? Така и не можа да си отговори. Пред приятели се смееше, че тя е неговата слабост и последната жена, която се нуждае от мъж сред морето от еманципирани вълчици. Г-н П не го харесваше. Смяташе, че във всеки един момент неговата г-ца Д тича към своя приятел и може би се връщат към добре запомненото старо. Странното беше обаче, че никога не показа слабост, ревност, никога не зададе въпрос. Всъщност г-н П обичаше да се показва като непукист в тяхната връзка, докато г-ца Д обикаляше като глуха кучка в дните, когато той решеше да изчезне наказателно. Телефонът иззвъня почти извинително. Г-ца Д се обърна, изгледа го на криво и вдигна. - Мдааааа? - повече от това не беше в състояние да каже. - Аз я разгадах онази? - изфъфли г-жа В също толкова на градус, колкото и дъщеря и. - Много бързо бе! - оживи се г-ца Д. - Да... Метър и петдесет висока, с прическа Мирей Дарк, убийствено демоде. - Коя беше Мирей Дарк? - Еееееееееееееее, не се ли сещаш, френска актриса, която вместо коса има каска на главата. Като Орак от Седморката на Блейк - Ама той не беше ли куб някакъв. - Няма значение, слушай сега! Та свити устнички, с червило прекалено тъмен нюанс, за да подхожда на кожата и с цвят на болна пепелянка. Г-ца Д започна да се киска неудържимо. Майка и я скастри. - Не виждам смешното в тази история. Баща ти да ме замени, с това... С този... Трол! Уилоу в женски вариант. Ама слабаааааааааа, слабаааааааааааааа, леле, то от злоботия се изкривило от слабост. Г-ца Д се опита да си представи г-жа В до новата си кандидат - майка. Г-жа В със заоблените си форми, с перфектната си прическа и грим, с перфектната си кожа и недостижимо перфектния си маникюр. И с нейните 168 сантиметра. Гигант! Г-ца Д се смееше и сълзи се стичаха от очите и. Тя бутна празната вече бутилка. Сетерът я погледна със съжаление и недоумение. В периодите на депресия той не се отделяше от господарката си. Сега се примъкна тихо. Сложи влажната си муцуна на гърдите и, и я погледна право в очите. Тя му се усмихна и започна да го гали, бавно, нежно... После стана и взе четката за козина. Сетерът примирено седна на терасата, подви опашка с надеждата поне нея да спаси и се остави в ръцете на господарката си и на милостта на своите си богове... Телефонът задрънча, досадно, сякаш никога нямаше да спре, нахално. - Ало - изсумтя г-ца Д. - Удобно ли е да говорим? - беше г-н В. Г-ца Д въздъхна тежко. - Слушам те! - Тази жена... Жената, в която съм влюбен. Не знам какво да правя?! Това беше наистина отвратително. Не стига, че г-ца Д започна да изтрезнява, а на всичкото отгоре и се налагаше да става довереница на собствения си родител. Нещо, което и в най-ужасните си мисли не си е представяла. - Тя е толкова крехка - продължаваше да ниже г-н В, 48 килограма, представяш ли си? И знаеш ли и мерките? - Не - раздразнено каза г-ца Д - не ме интересуват. Сети се как тя самата на своите 175 см. Беше станала 47 кг. след втория си развод, а баща и въобще не се трогна. - Тя ми дава всичко, което майка ти не ми дава - И какво толкова ти дава? - попита г-ца Д, представяйки си против волята си кандидат-майката си в непривично-неприлични пози от кама-сутра. А на ум си каза, че сигурно наистина е много добра... - Ами ние говорим с часове... - - Така ли? - г-ца Д слушаше все по-удивено - Чете ми стихове на Байрон. - А стига бе! - Слушаме Пинк Флойд... - Ха ха ха ха ха - г-ца Д вече не можеше да издържи. Смееше се с пълно гърло. Баща и, г-н В, този робокоп, който в целия си живот освен книги за двигатели с вътрешно горене друго не беше чел, слуша Байрон? Баща и, който изпадаше в нервна криза, когато тя пуснеше в стаята си някоя група (от старите рокаджии). Баща и, който в живота си проговаряше единствено, когато трябваше да и накове канчето? Баща и беше затворил обидено телефона... Децата се прибраха с весели крясъци. Влачеха огромен букет от горски цветя. Бяха се омазали до ушите в кал. И бяха толкова щастливи. Лицата им грееха. Хвърлиха се вкупом към майка си. Стиснаха я в здрава хватка и започнаха да я целуват. Г-ца Д се почувства на седмото небе. Това беше истинското щастие. Това беше причината, заради която си заслужаваше да живее. През това време г-н Н тайничко наблюдаваше и се усмихваше. После тихо, като котка се отправи към кухнята, за да се погрижи за вечерята. В сърцето му обаче ледената буца ставаше все по-голяма. На 47 години той все още нямаше деца. Телефонът отново задрънча. Всички вече го гледаха злобно. Г-н Н извика от кухнята: - Не го вдигай, остави телефона да звъни. Г-ца Д не може да се сдържи, беше баба и, достолепната г-жа С - Здрасти, маминке! - Здравей, мила, предполагам си запозната с глупостите, който вършат твоите родители? -Да, така е - примирено каза г-ца Д. - Обаче искам да ти кажа, че тази е много нагла! Оня ден, като излизах с кучето на майка ти... Потокът от думите се лееше покрай ушите на младата жена. Тя не можеше да разбере защо всички се чувстваха длъжни да я убеждават, да и разказват, да и вкарват в главата своите мнения. Вътрешно в себе си, тя беше сигурна, че може би много от нещата, които чу през този ден, са преувеличени. Вътрешно в себе си знаеше, че една връзка трябва да следва собствения си ход и няма сила, която да я прекрати в желаното време и час. Вътрешно в себе си беше сигурна, че жената, пленила баща и, и банковата му сметка вероятно притежава качества и добри страни, които до сега никой не и беше дал шанса да открие. Г-ца Д се убеди, че вече е крайно вкисната. - И знаеш ли? - продължаваше да дудне г-жа С - тя била вещерица, бе! - Верно! - г-ца Д я беше взела на подбив вече. - Да, казаха ми, че сипвала някакви неща в питието на баща ти. Но понеже го правила ежедневно, магията е силна и затова не може да се развали. - И кой те сдоби с тази ценна информация - полюбопитства младата жена. - Знаеш, че имам приятели в целия град. Все пак съм 8 поколение тук. Хората ме познават. Оооооооо, позор! Позор! Дядо ти как страда, ако знаеш, срам го е да излезе на улицата. - г-жа С започна да вие в телефонната слушалка . - Виж - каза г-ца Д, вече не издържаше - търсят ме на другата линия. - Целувки, моето дете, и да се пазите с децата! - Разбира се, маминке, целувки и на вас! - Не мога да те разбера - г-н Н говореше тихо. - Защо? - Защо позволяваш на всички да те манипулират и да ти реват? - А ти защо позволяваш да го правя с теб? Г-н Н се умълча. Седнаха на масата. Пара се вдигаше от току-що изваденото пиле с картофи от фурната. Ухаеше съблазнително. Децата се нахвърлиха огладнели. Но тишината не се наруши от никой. Сякаш се бяха договорили негласно да я пуснат тази вечер в компанията си. Нощта хвърли мрежите си от звезди в небето, а те блестяха ярко, щастливо и далечно. Пълната луна им правеше компания, показала белязаното си лице. Тя светеше силно, мощно, очертаваше силуетите на двете свити в леглото деца, които кротко очакваха в съня си топлата прегръдка на майка си.
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.