Nov 22, 2020, 6:35 PM

Висша граматика 

  Prose » Others
476 3 13
2 мин reading

       - Абе, заек, от три дни седиш на тази скала, палиш свещи и пишеш ли пишеш. Гледам те и се чудя. Не мога да проумея какво те е прихванало.
      - Помолих Господ да ме затрие и чакам. А докато чакам реших да си напиша некролози и да ги разлепя, Лисо. Диря да оставя някаква.
      - Щом си решил да умираш, по-добре нахрани някой гладен. Аз бих те изяла с благодарност, а и няма да чакаш. Дори ще разлепя некролозите, един ще запазя за горския музей. Ей, като казах музей...  Добре, че се сетих. Я кажи, защо искаш да умираш? Трябва да напишеш, че ти правя услуга. Нека се знае, че и в мен има благородство и готовност за помощ. Ооп и друго се сетих, не ти знам името, все заек, заек.
      - Не искам да съм част от този жесток свят. Мислех, че сред поетите и писателите е по-различно, ноо... И там е същият свят. Бил съм неграмотен, членът ми бил празен точно, когато трябвало да е пълен, не съм познавал селските класици... Разочарован съм! Вече никой не вижда смисъла. И аз престанах да го виждам. Мислех да си направя сепуко, но се сетих, че самоубийците не отиват в Рая. То може и да няма Рай, но ако има, не искам да си прецаквам задгробното бъдеще. Божее, ами ако и за Рая гледат правописа! Ужас! Една запетайка и айдее... Гедеон* ми е името. 
      - Много се радвам, че имаш такава чувствителна душа.  Казвай сега, Гедеоне, приемаш ли да ти помогна?
      - Ей, заек, а защо само лисицата да ти помага, когато гората е пълна с готови за помощ. Мислех да те разубеждавам, но като ти чух доводите, отказах се, безнадежден си. Но, ако ще ставаш курбан, нека е курбан за всички. Заслужаваш голям курбан!
      - Бухал, ти през цялото време ли беше тук?
      - Да, Лисо.
      - А защо не продължи да си мълчиш!
      - Познай де. Или аз да позная?
      - Бухал, не ми харесва думата курбан, звучи като капут! "У" е вУлгарна буква. Трябва винаги да се замества с "О".
      - Брей, заек, изненада ме, не очаквах, че ще зацепиш играта на думи.
      - Вижте, отговорът ми е "Не"! 
      - Защооо?
      - Защото Господ може и да не ме затрие, но вашата помощ със сигурност, дори да се откажа, вие няма да се откажете. Господи, помоощ!

Господ седна на компютъра си и затри "заек" нанасяйки корекция свише: ЗаЯк.
____________________________________________________________________________

* – Гедеон - Древноеврейско име (גִּדְעוֹן), означава храбър и опитен боец.
 

© любимка All rights reserved.

И тъй, животът продължи. ЗаЯкът след нанесената корекция от Господ не спря да пише и пали свещи. Не за друго, а защото стана примамлив КурБан за всички, особено за поетите в гората. Всъщност всички в гората се смятаха за поети. Много се учуди, когато няколко овце му предложиха да го изядат, за да не ...
  309 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Или За пек ;р
  • Не зная кой каква мъдрост е открил, никой не уточни. Затова ще споделя част от идеята, пък вие преценете, дали съм я отразила добре.
    Скриптография. Нещо може да е правилно според граматиката/ човешка/, но да е грешно. И само с една буква/която го прави грешно изписано/ скриптографията променя изцяло същността, съдбата и всичко. От заек окаян, ставаш як. За як, за яки, живот за яки, як живот. Висша свише.
  • Много мъдрост!
  • Много мъдро и интересно написано! Поздрави и от мен!
  • Светът нека е на хищниците, но не се знае от кой храст ще изкочи заЯк и то Гедеон. Легиони Гедеони :р
    Smooth, беше цитатче от песента на Сантана "Smooth"
  • Тц, няма начин Животът си е достатъчно добър, просто ние не сме дорасли за него и за врътките му
  • Smooth и ако бе казала, че този живот не е достатъчно добър
    щях да дам света си, за да те издигна...
  • Хахаха, ам така де.
    То ако не се посмеем, можем само да поплачем, ама не си струва
    Много готино.
  • Като не знаеш опечалените, напиши ощастливените ;Р
    Съби, не ми задавай вечни въпроси
    Ирен, мислителю, Пепи, Елка, като видях толкова много отзиви, взех да заек-вам ,
  • Хаха... Много забавно! Кога ще има втора част?

    P.S. Защо реши заЯкът да е евреин? Интересен избор!
  • И заЯк да си все ще се намерят кандидати да те излапат! Голямото излапване е... 😅
  • Хъм, актуално много. От различни гледни точки.
    Но няма да мъдрувам, за да има над какво да се замислят и другите, не да ми четат готовите отговори 😊
    Поздравявам те.
Random works
: ??:??