1 ago 2009, 20:17

100 калории завист 

  Ensayos
2574 0 6
2 мин за четене

       СТО   КАЛОРИИ   ЗАВИСТ

 

 

 

Шоколадът е моят любим деликатес. Приет ежедневно в малка доза, той е изключително полезен. Диетолозите обаче са установили, че над сто калории дневно от него са вредни. Запитах се, каква е полезната дневна доза завист, която ни дава стимул да успеем и коя граничи с коледно преяждане. Доста често съм се срещала с нея - виждала съм другите да я изживяват и трябва да си призная, че аз също съм я усещала дълбоко в себе си. Ето защо, реших да се опитам да изчисля, доколкото е възможно, диапазона ù на действие.

До 15 калории. Това е напълно безвредна доза. Получаваме я почти мимоходом - при вида на новата кола на съседите, например. Просто част от всекидневието. Неизбежна, но не и крайно необходима. За радост - и мимолетна.

Около 45 калории. При такъв дневен прием вече е налице амбицията. Когато видиш успехите на някой друг, ти се иска те да станат твои постижения. Започваш малко по малко да се усъвършенстваш, трудиш се и ставаш по-взискателен към себе си. Така по-лесно се справяш с трудностите и постигаш собствените си цели. Тази завист е полезна, защото е насочена към нещо добро и креативно.

Около 75 калории. Това е границата между креативната и деструктивната завист. Хората, които я приемат в тази доза, вървят по ръба и лесно могат да изпаднат в крайност - освен презрението към другите, да загубят и самоуважението си.

Сто калории... и отгоре. Опасно високо ниво на завист. Тази, която озлобява, прави те интригант и провокира най-лошите ти черти. Замислих се - колко много хора са се погубили заради нея. Приказката за Снежанка е добър пример за това как мащехата, която ù завижда заради хубостта и ù прави какво ли не, за да я премахне от пътя си, накрая губи всичко заради суетата и завистта си.

От малкото заглеждане по чуждото няма вреда, също като от малко парче шоколад. Доза завист може да ни даде сили и да ни мотивира да успеем. Но със силната завист трябва да се борим с много воля, за да ù попречим да отрови мисълта и чувствата ни.

 

 

© Велизара Петрова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Шоколадът ми е любим деликатес, със завистта - ще внимавам
    Браво!
  • Браво, Зара! Добре дошла при нас! И на мен не ми се вярваше, че си на тринайсет и не говоря само за стила ти на писане, а и за идеята и разсъжденията. Много зряло и мъдро, браво! Дано си успяла с кандидатстването! Успех!
  • Чудесно е написано. Браво!
  • Спокойно,често ми задават този вапрос. Истината е , че наистина съм на тази възраст, но заради кандидатстването за Американския колеж, ми се наложи сериозно да усъвършенствам есеистечните си умения. Тъй че, в това и ,разбира се, малко вдъхновение се крие тайната на моити съчинения.
  • Много интересна тема, представена по невероятен начин!
  • хитро здрасти тук!
    п.п. не че е важно, но... наистина ли си на 13?!
Propuestas
: ??:??