19 nov 2008, 22:36

Анатомия на щастието 

  Ensayos » Filosoficas
5041 1 9
1 мин за четене
 

А вие щастливи ли сте? Зависи кой пита, нали? Свикнали сме да крием чувствата си. Страх ни е да  кажем, че сме нещастни, за да не ни помислят за слаби или болни от тежка болест. Всеки отбягва нещастните хора. Затова винаги отговаряме на въпроса "Как си?" с "Добре", въпреки че понякога сме смазани от ежедневието. Какъв е смисълът да имаме чувства, ако ги крием и не ги показваме. Ако се замислим обаче и признаем, че сме нещастни пред някой, всъщност ние го правим щастлив. Така е, защото в човешката същност е заложено постоянно да сравнява себе си с останалите. Щастието не е нищо друго, освен поредното сравняване на едно състояние с друго. Колкото е по-голяма разликата, толкова по-щастливи се чувстваме. От там идва и мисълта на Александър Дюма-баща: "Само, който е изпитал безгранична злочестина, може да изпита безгранично щастие. Човек трябва да е пожелал да умре, за да разбере колко хубав е животът."

Друго свойство на щастието е, че не можем да го натрупваме, не можем да си загънем от него, когато го имаме в повече и да си го оставим в скрина за черни дни.  То съществува за един кратък миг, след което пламъка му угасва. То е като падаща звезда, която изгаря по малко, но изгаряйки радва всички с блясъка си. Щастието е единственото нещо, което не можем да си поставим за цел. То е стремежът към постигането на целите ни, а не постигнатата цел. Смисълът  на щастието е в самия житейски път, който извървяваме към висините. Не бягайте по този път. Няма да имате време да се зарадвате на видяното по него или може дори да пропуснете да обърнете внимание на онези малки неща от ежедневието, за които само ще си спомняте, че са ви радвали.

© Дидо Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Според мен на въпроса "Как си" отговаряме с "Добре", не толкова за да скрием от другите, че сме нещастни, колкото го правим по навик, защото ако отговорим по някакъв друг начин ще се наложи да разкажем неща, които ни се случват, а по една или друга причина ние не желаем да го правим.А относно мисълта на Александър Дюма-баща, смятам, че тя е насочена преди всичко за сравняването на наше минало с наше настояще състояние, а не на това колко сме щастливи или нещастни ние в сравнение с някой друг.Смятам, че е нормално да измерваме щастието си в зависимост от това какво сме преживели, защото ако на един бездомник, който не е ял нищо от 2 дена, му дадеш дори една филийка хляб, ще го направиш щастлив, а ако дадеш също такава филийка на човек, който е свикнал да се храни на богата трапеза, той изобщо няма да оцени жеста ти.
    Щастието е нещо относително, което не може да се измери по никакъв начин. За всеки човек то е строго индивидуално. Дори едно и също нещо може да направи един човек щастлив, в друг етап от живота му да не му се отрази по никакъв начин, а в трети етап това същото нещо може да го направи дори нещастен.
    Странно е, но реалността е такава. Измерваме щастието взависимост от моментното си състояние, от емоционалната си стабилност в дадения момент.
    Аз малко се отплеснах в мислите си, за което се извинявам, а не казах най-важното - есето ти е много хубаво. Има някои неща, с които не съм съгласна, но това е нормално - различни хора сме. Като цяло есето ти ме накара да се замисля, за това какво е щастието за мен.
  • И на мен много ми хареса...много си прав за това, което си написал за щастието...поздрав!
  • Здрасти Катерина! Смисълът на човешкия живот е нещо, което е закодирано във всеки от нас. Проблема е, че не всички имаме потребност да го открием. Хората са свикнали да живеят ден за ден , кръгозорът в този порядък на ценности е недостатъчен да даде отговор на въпрос който се измерва с вечността. Приемам предизвикателството ти да споделя личното си мнение в едно от следващите ми есета.
  • Хубаво есе.
    Макар и моето мнение за щастието да е различно и почти еднакво в зависимост от целите на човека.
    Искам да Ви отправя предизвикателство за заглавие на есе-Какъв е смисълът на човешкият живот?
    Чувствам,че истинското щастие е обвързано с отговора на този въпрос.
    Ще се радвам ако споделите Ваши мисли.
    Сърдечно Ви благодаря за стойностните есета,които пишете.
  • Страхотно есе !!!
  • Много ми хареса, лошото е, че наистина винаги става така
  • Благодаря на всички за положителните коментари вдъхвате ми оптимзъм, което ме прави щастлив
  • Да,харесва ми тази "дисекция" на щастието,която си направил,Дидо! Поздрав!
  • Допада ми ...и заглавието е атрактивно!
Propuestas
: ??:??