28 feb 2010, 19:25

Бачковският водопад 

  Ensayos
2420 0 1
2 мин за четене

Бачковският водопад

 

      Бачково! Бачковски манастир! Имена, които завинаги ще останат в сърцето ми, като места пленяващи със своята красота! Бачковският манастир „Успение Богородично“ е вторият по големина български манастир. В манастира се намира една от чудотворните икони. Храмът и околността са известни туристически обекти.

      Бачковският водопад се намира над Бачковския манастир. До него се стига за 15-20 минути ходене пеша по една пътечка.

      Когато отидох  със семейството си до водопада, гледката ме порази. Пред мен имаше някакво чудо на природата. Самият водопад не беше нещо огромно, беше висок около 10 метра, но чувствата, които се надигнаха в мен, когато го видях, бяха толкова много, че нямам думи да ги опиша. При вида на тази гледка краката ми се подкосиха и трябваше да седна. Усещането беше, сякаш съм попаднала в някаква блестяща картина на виден и много талантлив художник, или пък в някой филм. Мислех, че сънувам, но всичко това беше реално. Звукът на падащата отгоре вода, в комбинация с песните на птиците, просто сякаш те отвеждат в друг свят. Когато се намираш на това място, изпитваш спокойствие и блаженство.

      А самото стигане до водопада е също толкова вълнуващо. Въпреки че се пристига сравнително бързо, разходката сякаш трае цели часове. Когато минаваш по пътеката, осеяна с горска растителност и различни красиви горски цветя, времето сякаш спира. Вървейки по пътеката, сякаш се бях пренесла назад във времето, когато всичко е било покрито с гори. Слушайки красивите птичи песни, можеш да се загубиш в тях и да разбереш смисъла им. Когато вървях към водопада, захласната в песните на птиците, разбрах, че всичко е толкова красиво, защото природата беше неопетнена. Самите дървета и храсти сякаш се усмихваха и припяваха на птиците.

      Преди пътуването, когато родителите ми ми казаха къде ще ходим, аз проверих в интернет за този Бачковски водопад и, когато прочетох, че е висок само десетина метра, бях разочарована и си мислех, че няма да е кой знае колко вълнуващо. Но, както вървяхме нагоре по пътечката,  видях едно семейство да слиза. Видях лицата им. Те бяха изпълнени с някакво спокойствие и удовлетворение. Запитах се какво толкова са видели в един 10-метров водопад. Но, когато се изправих пред тази величествена гледка, проумях всичко.

      Чувайки думата "водопад", човек си представя нещо огромно, от което се изсипва вода. Но веднъж видяла този величествен водопад, аз знам, че не е важно нещо да е голямо, за да те впечатли.  Въпреки че почти всяка година аз и семейството ми посещаваме местата в областта на Бачково, аз все още не мога да проумея как, виждайки тази великолепна гледка, оставам без думи. И сега, когато си я представя,  ми се завива свят от нейната красота и оставам без думи. Мога само да кажа: Великолепни са  даровете на майката природа!

© Афродита Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??