( по случай празника на Народните Будители)
Ако сте чели предишни мои откровения, вече знаете, че много си падам по природата. И никак по бетона. Ама хич! И нямаше как да не отида на митинга в защита на Рила, Иракли, Странджа и други вълшебни местенца, заплашени от дългата, граблива ръка на капитала и корупцията. Пред сградата на Европейската комисиа на улица Московска (какво съчетание,само?). Не че много ми се ходеше, но все пак имам позиция по въпроса и трябваше да я изразя. Няма само другите да вършат черната работа!
Малко по задължение, но отидох. Отначало седях притихнала, но все пак присъстваща. Докато в един момент го усетих... чувството. След малко ще ви кажа.
Имаше много, ама много млади хора. Плам, жар, ентусиазъм, енергия, вяра... (Да сте живи и здрави, във вас ми е надеждата! Страхотни сте!... Не че ние сме за изхвърляне). Биха се барабани, свириха свирки, пяха се песни. И аз със всички подскачах, свирих, пях, виках ... Звучеше като мантра: ,,Искаме природа, не искаме бетон! Искаме природа, не искаме бетон!" И тогава се случи... усетих прилив на енергия, чувство на радост, сила, обнадеждаване, че нещата зависят поне малко и от нас...
... Всъщност не знам дали нещо въобще ще стане. Но ако седим в къщи и се вайкаме по-добре ли е? Тогава със сигурност няма да стане.
И от тук се замислих за прословутата наша българска пасивност и недоволство. Падаме си по мрънкането, хленченето, мърморенето и оплакването, а никак по действията и отстояването на позиция. Вечно се чувстваме жертви на обстоятелствата. Сетих се за известните наши поговорки:
„Много смях не е на добре.";
„Да би мирно седяло, не би чудо видяло.";
,,Страх лозе пази.";
,,Преклонена главица сабя не я сече.";
,,Много хубаво не е на хубаво."
и т. н. и т. н...
Явно много са ни влезли навътре. Директно в ДНК-то. Добре де, но какво става с гнева, които се трупа от явните несправедливости в живота. След като не може да се изрази адекватно, той се преглъща , насочва се навътре и се превръща в депресия, апатия, затлъстяване, алкохолизъм, високо кръвно, рак!
Аз хич не си падам по депресиите. От малка съм бунтарка. Израснала съм с майка Овен (Феичке). По-скоро си падам по поговорките (не знам дали са български, обаче) :
,,Господ обича смелите.";
,,Почукай и ще ти отворят.";
,,Храбрите не живеят вечно, но страхливите изобщо не живеят.";
,,Когато Бог ти затвори врата, ти отваря порта."
Та така за активността, спонтанността, себеизразяването ... Вие всички сте откровенци и Слава Богу го правите...
А за митинга... беше хубаво. Беше слънчево, падаха красиви есенни листа... Толкова ми хареса, че се зачудих дали да не повървя 300-400 метра и да отида при протестиращите млекопроизводители, а после и при Кремиковчани.
Митинги колкото искаш. Поводи също...
© Антонела Огнянова Todos los derechos reservados