17 ago 2007, 19:06

Смисълът на човешкия живот... 

  Ensayos
5541 0 6
2 мин за четене

Смисълът на човешкия живот, осъзнат като воля за оцеляване чрез разум, труд и дух

 

     

Да те пречупи Животът. Да се подиграе с теб. Да те изхвърли на самотен остров, единствен оцелял. Да те изостави. Проста прищявка на Съдбата. Да те откъсне от света, от хората, от всичко, което си обичал или на което си държал, за да види дали може да оцелееш. Да прекъсне младостта ти. Да те срещне с реалността. Да те принуди да използваш нож, за да оцелееш, когато ръцете ти са свикнали да държат книги. Да те принуди да се радваш на изворна вода, когато си свикнал да пиеш вино. Да се научиш как сам да си направиш дом, когато е трябвало да учиш правосъдие. Да говориш с котки и кучета, вместо с хора. Да се обърнеш към себе си и да водиш дневник, за да не загубиш разума си. Да превърнеш куче в най-добрия си приятел. Да ликуваш, когато сам приготвиш хляб. Да си ушиеш дрехи, когато никога преди не си хващал игла. Да се обърнеш към Бог, когато ти е нужна подкрепа. Да откриваш в Библията утеха във време, когато всички отричат религията. Да замениш борбата за богатство с борба за живот.

   Да оцелееш. Да се изправш на крака. Да намериш сили в себе си да изградиш свой нов дом. Да се промениш. Да преоткриеш ценностите си и да ги замениш с нови. Да се трудиш от сутрин до вечер за собственото си оцеляване. Да се смириш. Да чакаш. Да се молиш. Да ставаш с изгрева. Да се храниш с проста храна и да спиш почти на земята. Да запазиш разума си и да опитомиш папагал, за да ти говори. Да откриеш подкрепа в Библията и никога да не я изгубиш. Да живееш да див остров и да запазиш собствената си цивилизованост. Да не се пречупиш. Да лежиш болен в дома си, мятайки се между живота и смъртта и да оцелееш.

   Да срещнеш човека и да го научиш. Да приемеш другия, въпреки различието му. Да го направиш свой приятел и да го приемеш наравно със себе си.

   Да не се предаваш. Да запазиш жива искрицата надежда в себе си завинаги. Да преодолееш всички препятствия, които ти поставя животът и да можеш после да вървиш с гордо вдигната глава. Да откриеш смисъла на човешкия живот за себе си. Да оцелееш чрез разума, труда и духа си.


 

Ако случайно ви напомня "Робинзон Крузо",то е обяснимо -  върху него съм разсъждавала ;)

© Ани Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Мила,благодаря ти много.
    Sorbus,то наистина като го погледнеш отстрани изглежда така,ужас.
  • Да разкажеш в резюме романа на Дефо "Робинзон Крузо", като пред всяко изречение сложиш "Да", това все още не значи да разсъждаваш . Даже и Рима си признава без бой... Знам какво е да пишеш насила. Все едно да ядеш пясък... Нали?
  • Хубаво е!Но защо да не е разсъждавала върху себе си?Може да е просто от различна гледна точка.Така че може и да е изплувала от калта както малцина от нас...(6) от мен
    Благодаря ви!
  • E,Sorbus,постарах се Макар да съм съгласна,че не звучи като есе.
    Nightmare - учителката каза "Дефо" и беше Дефо.Нямах особено право на избор.
  • Ама ти разсаждавала ли си? Не можах да разбера... Разказвала - да!
  • Жалко, че си разсъждавала върху Даниел Дефо, а не върху себе си. Тъкмо си помислих, че още някой е изплувал от калта... Все пак, като решиш да изплуваш от там, сети се за есето си
Propuestas
: ??:??