Риск печели, риск губи! Във всеки един ден от нашия живот ние рискуваме по нещо, дори и да не му отдаваме голямо значение. Например, когато пресичаме улицата, не минаваме през подлеза, ние рискуваме нашето здраве, когато се храним незадравословно - също, когато пием алкохол, пушим цигари отново, но това е неизменна част от ежедневието на повечето хора. Във всеки един момент от своя живот сме изправени пред избор – дали да започнем нещо ново или да се придържаме към стария си начин на живот. Ясно е, че рискът присъства почти през цялото време, почти навсякъде, но дали успехът е свързан с него? Дали трябва да се лишаваме от нещо, за да постигнем това, което желаем? Нужно ли е да рискуваме, за да преуспеем? Когато отиваме на работа, никога не знаем какво може да се случи днес. Ние сме спокойни, защото е просто един обикновен работен ден. Но взависимост то това каква е нашата професия, ние рискуваме различни неща по различен начин, но просто няма как да кажем, че има място или време, в което да няма риск. Например един полицай, пожарникар и друг човек с подобна работа като гражданска отговорност предимно рискува своя живот. Работата на тези хора е изключително опасна и ако те не могат да се справят с трудностите и да подлагат своето съществуване на съмнение всеки един ден, те няма да могат да успеят и да бъдат добри в професията си. Доста често срещано явление е, когато някой човек прекалява с увличането по своята работа и ако има семейство, по този начин рискува добрите си отношения с тях. Много пъти близките хора не могат да те разберат, как може да рискуваш толкова много заради една кариера, но те не знаят, че това може би е единственият начин да успееш. Понякога не ти оства време да се видиш със приятелите, със семейството, с хората, които обичаш и всичко това е заради работата. Не рискуваш ли така своето щастие, като само и единствено работиш? Може би да, но това е положението, когато искаш успех. Трябва да си готов да рискуваш, но в никакъв случай всичко. Рискуваш - печелиш, не рискуваш - не рискуваш, не печелиш! Когато рискуваш, е възможно и да не спечелиш, но когато не рискуваш, е невъзможно да спечелиш! Понякога трябва да помислим дали не сме дали прекалено много от себе си за дадена цел и да си направим равносметка за действията си - дали те си заслужават или са били напълно напразни. Знае се, че успехът е неразделно свързан с риска, но и с провала, защото не винаги се получават нещата така, както ни се иска. Но в момента, в който сме рискували, ние е трябвало да сме наясно с това. Вярно е, че има случаи, в които можем само да спечелим и то много и просто няма смисъл да се чудим дали да го направим или не, но и понякога така се развиват събитията, че може да съжаляваме цял живот за това, което сме рискували. Впускайки се и отдавайки се на новото, рискуваме да загубим сигурността на старото. Но с всеки риск ние правим крачка напред. Решаваме сами съдбата си. Вървим към целите си с цената на всичко, или се отказваме от тях с цената на много болка. До каква степен сме готови да рискуваме? Можем ли цял живот да ходим по ръба? Можем ли след голям провал отново да надигнем глава и да продължим да рискуваме? Нима сме способни? Това може всеки да си отговори сам. Нормално, когато доста често се проваляме, да се отчаем и да ни е страх да поемаме какъвто и да е било риск, но така няма да се промени нищо и няма да имаме шанс за успех. Трябва да рискуваш, да дадеш всичко от себе си, дали ще се получи или не, никога не можеш да бъдеш сигурен, но ако не опиташ, просто няма как да се получи.
© Яница Иванова Todos los derechos reservados