22 ene 2014, 19:55

Ако държавите бяха футболен отбор (опит за геополитическа сатира) 

  Prosa » Otros
483 0 1
1 мин за четене

Ако държавите бяха играчи във футболен отбор, как ли коментаторът щеше да ги представи на зрителите?! Може би така... 

 
Коментатор: Драги зрители, на вратата е САЩ. САЩ е отличен вратар, може да спаси всичко - целият свят и вселена, с изключение на неспасяеми топки като Виетнам, Ирак и собствената си икономика. В защита са Гърция, Франция, Великобритания и Афганистан. Гърция и Франция умеят да се защитават, когато ги пресират и им влизат остро в личните пространства, като често избухват в ответни, макар и хаотични контратаки по крайните флангове и парижки квартали. В центъра на отбраната е Великобритания - много трудно ще бъде на противниковите емигранти, пардон - играчи, да преминат през границите на защитното поле при такъв твърдоглав защитник. Последен стълб в отбраната е Афганистан - самопожертвователен играч, който е готов да мине през противниковите трупове и крайници, но да защити своето минно, пардон - наказателно поле. В средата на терена е Македония - това е играч с безкрайно въображение, който може да измисли всякакви комбинации и лъжливи финтове; често предприема офанзивни действия срещу съседни играчи. В средата на терена е и България. След 1989 г. България от атакуващ халф, стана играч от дълбоката средна линия, макар че продължава да умее ловко да финтира всякакви противници - византийци, османци, руснаци и шенгенци. България играе комбинативно, плете всякакви комбинации на дребно, но често губи топката и си вкарва автоголове, поради което не е предпочитан съотборник от останалите играчи и се ползва с недоверие. На върха на атаката са Китай и Турция. Те атакуват неудържимо противниковите врати с евтини стоки и сериали. Заедно с тях в атака е и Чечения - нападател, който е способен във всеки един момент от мача да отправи безмилостни бомбени удари срещу противниците... На резервната скамейка е Русия - състезател на световно ниво, готов винаги да влезе в игра и да обърне хода на мача, дори с цената на много излишни саможертви. Албания пък е най- дълбоката резерва на отбора - още бавно-бавно загрява на тъч линията...

© Петър Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??