Алиса влезе в широко скроения двор. Беше направен от лилав плат и много слънчеви снопове... Лилав плат и слънчеви снопове... Алиса разпери ръцете си така, сякаш искаше да полети (а тя го можеше), завъртя се и се усмихна... Дали имаше птички, или нямаше? Дали трябваше да се радва, или да бъде тъжна? Дали беше открила коя е Нейната Истинска Същност, или не беше? И дали беше естествено руса? Това никой не разбра. Алиса се завъртя отново. Тя се въртеше, но не в кръг, а в осмица. - Съжалявам, но не си представям как го правиш – пророни Ем – беше сложил единия си крак на оградата, другият висеше свободно, люшкаше се някак между другото. - Кое? - Преминаването. - О! Това ли? Страшно е просто... - Не, никак не е просто, Алиса – прекъсна я Ем – според мен това е едно от най-трудните неща... Алиса се изсмя. Защо всички момичета имат заразителен смях? (Поредният философски въпрос, който не намери своя отговор.) Ем изпусна малко кръгче дим и го остави да се увие около ръката му. Алиса продължаваше да се върти в осмица все така уж-безгрижно. - Не се преструвай, че си доволна – смъмри я Ем. - Просто се чувствам така... - Не се чувстваш ни най-малко доволна, дори напротив, знаеш, че трябва да изградиш Всичко наново, сега трябва да започнеш Отначало... Аз съм още по-малко доволен... От егоизъм, разбира се... - Не ям ягоди – прекъсна го Алиса. - Аз нямаше и да ти подаря ягоди... - А защо не слезеш оттам? – попита го Алиса. - Ами, защото ако бих паднал, но такава вероятност няма, но ако все пак бих паднал, Царят ми е обещал да... да... - ... да изпрати всичките си коне и всичките си царедворци? - О, но това е отвратително! Та ти си подслушвала зад врати и зад прозорци – изсумтя Ем и от възмущение прогори новото си сиво сако с цигарата. - Не-е-е-е! Не съ-ъ-ъ-ъм! – тропна с крак Алиса – има го написано в една Книга... - О! – възкликна Ем с коренно различна интонация – Да, вярно е, че има такава Книга... Нарича се „1814 начина да се самоубиеш”... - Тази книга би се харесала на Све? - допусна Алиса. - Не. Той вече не се вълнува от такива отживели модни течения – увери я Ем. Настъпи кратко, изпълнено със софийско-пловдивска обич мълчание... - И все пак защо не слезеш оттам? - Ох, добре – промърмори Ем и се приземи до нея – сега доволна ли си? - Не съвсем, както ти вече отбеляза... Хайде, ела да ти покажа! - Ръкавиците ти са без пръсти. Защо? - За да мога да отключвам Вратата на Вселената. - А какво ще се случи ако не я отключиш? - Реалността ще престане да съществува... - Колко хубаво би било... Алиса го хвана за ръка. - Виждаш ли това Огледало? - Да. - Ще броиш ли с мен? - Ами... ъ-ъ-ъ, добре... Уверената нотка в гласа на Ем внезапно се изпари: - Очите ти са решителни. - Моите очи винаги са решителни. - Думата „винаги” не съществува. - Тогава да речем, че през значителна част от случващото-се-наоколо (защото и Времето не съществува), моите очи са решителни... Сега доволен ли си? - Не съвсем, както вече отбелязах... - Оne for sorrow... - Тwo for joy... - Тhree for a girl... - Four for a boy… - Five for silver… - Six for gold… - Seven for a secret, never to be told… - каза тя и премина от Другата Страна на Огледалото...
Алиса! Това беше страхотно, обичам Алиса. Броенето твоя идея ли е?Защото и то е страхотно. Всичко е страхотно,(доколкото всичко съществува. *изплез*)
Липсваха ми разказите ти.
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.
nine for a kiss
ten for a bird you must not miss
А той?