Вървя под тихия декемврийски ситен дъжд... Бъдни вечер е!
Разхождам се без цел, смисъл и посока... а и обичам да вали...
За пръв път съм буквално сам...
Не, че предходни години не съм се чувствал така - на подредената трапеза, със съпруга и дете на масата за 20 -тина минути... Но тази вечер разбрах,
колко е тъжно да си сам, в душа... и реалност!
Вървя бавно... няма за къде да бързам - вече не бързам за никъде!
И се вглеждам в хората... Опитвам да предположа причината за присъствието им тази вечер на Главната...
Виждам забързани двойки, семейства с дете/деца - ясно е! Предвид техни си обстоятелства - сега се прибират към вкъщи.
Масовката са цигани!
Да ме прощава Етичната комисия и Цяла Европа...
но това не са роми - а, живи и доразвили се, точно мангалски ембриони... Тъжно е, че се самоопределят, в повечето случаи като турци!
Имам истински такива познати - е, различни са!
Те са по-праведни, по-верни и по-стойностни от нас!
Вървя вече половин час...
Направи ми впечатление млада жена.
Добре облечена, и определено носеща скъпи обувки...
Първо забелязване... на малката главна...
Слаба, среден ръст, хубаво тяло.
Капитонирано бордо яке, тъмни дънки, впити в краката...
Не бързаше, а и сякаш нямаше посока...
Вървейки паралелно - от поничките в Капана до пощата и обратно... Сякаш си имах другар!
Естествено, спазвах дистанция и вървях покрай витрините от другата страна... Но я усетих близка, някакси!
В момента, в който свали качулката и запали цигара и продължи бавно под дъжда, вече знаех -
не е циганка!
Последва обрат в посоката й пред Пощата... Отново тръгна по Главната и... я изгубих!
Беше влязла в един работещ Нон-стоп.
По кавалерски изчаках метри напред, на отсрещната страна...
Излезе с тъмна найлонова торбичка. По придобитата форма при носене - се обзалагам, че вътре имаше бутилка вино + нещо друго дребно.
Тръгнахме...
За недълго...
Момичето влезе в незнаен за мен Хостел на самата Главна.
Обръщайки се, да затвори вратата - вдигна очи и за пореден път погледите ни се срещнаха...
Аз продължих към колата...
В очите й разбрах, че ме е забелязала...
Не съм бил сам на Бъдни вечер, сякаш!
Защото ако не бе тя - ще трябваше да избирам от кои съм, на Главната на Бъдни вечер -
от мангалите, или самотниците...
© Пенчо Пенчев Todos los derechos reservados