25 mar 2010, 14:09

Имам целия свят 

  Prosa » Relatos
1140 0 2
3 мин за четене

Теодора седеше на края на леглото и гледаше през прозореца. Чуваше различни шумове около себе си, но не обръщаше внимание на никой от тях. Седеше и гледаше прекрасния славей, кацнал на перваза, как извиваше тънкия си врат към небето, как пееше с цяло гърло. Това беше неговата ария, изпълнението на живота му, пълен с песни. Тя не можеше да чуе добре песента, защото прозорците бяха затворени, а и шумовете в стаята... ах, тези шумове колко я дразнеха.

 

Усети, че някой я докосва по рамото и чак тогава прогони прекрасната мисъл за славея. Беше познатото лице на лекуващия лекар. Той се усмихна нежно, сякаш това можеше да смекчи дори малка част от болката ù. Лекарят я помоли да легне, сега трябваше да си почива. След химиотерапията пациентите се чувстват изморени, отпаднали и дори депресирани.  Но Теодора  не беше така, за нея животът бе прекрасен, въпреки болката. Тя беше на 38 години и беше разбрала за злокачественото образувание преди около половин година. За всеки човек тази вест е като играта на руска рулетка – очакваш, че може на теб да се падне куршумът, но винаги се надяваш да не си ти. Е, на нея се бе паднал куршумът.

 

Възглавниците бяха леко повдигнати, за да може да ù е по-удобно, но нея не я интересуваше удобството, просто искаше да може да поглежда навън и да гледа разцъфващата пролет. В болничната стая всичко бе бяло, безцветно. Дори телевизорът, който беше осигурен в стаята ù, беше черно-бял. Това ли заслужават болните, се запита Теодора,  свят без цветове, без украса, без надежда,  без малко красота поне... Как ще могат да се преборят с болестта, ако не ги тласка оптимизмът и надеждата? А навън беше така приказно!

 

Но Теодора не беше нещастна. Тя се радваше на всичко, което има. В този момент това, което тя имаше, беше един малък прозорец към прекрасния свят. Тя не разбираше защо хората, дори когато са здрави, млади, красиви, пак трябва да изпитват съжаление към живота, съжаляват за това, което са направили, за това, което са пропуснали. Те просто пропускат частта, в която се наслаждават на живота. Не оценяват, когато някой любящ човек е до тях, а само изказват безкрайно съжаление, когато той си отиде. Но всъщност те трябва да се радват, че са имали до себе си такъв човек... но какво ли знаеше и нейната глава. Още от малка всички ù казваха, че е различна, само защото не плачеше, а се радваше и усмихваше. По-добре ù е така,  дори да я мислят за луда, че е щастлива, дори да подшушкват, когато видят чаровната ù усмивка да се появява на лицето ù дори без повод. Нима това беше лудостта, о, ако това беше, дано да се случва по-често!

 

Лекарят отново влезе в стаята, но този път усмивката му не беше толкова естествена и красива, както преди малко. Теодора беше сигурна, че той е погледнал резултатите и е видял, че химиотерапията не дава желания ефект. Защо обаче той трябваше да е нещастен заради нея, та тя не беше, защо той имаше това изражение на лицето... Когато ù каза резултатите, Теодора погледна часовника си, бяха минали цели два часа, в които тя гледаше прекрасната природа навън и славея, който от време на време заставаше на перваза да попее малко, сякаш само на нея. Трябваше да побърза, скоро слънцето щеше да се скрие и чарът на пролетта щеше малко по малко да застине под мантията на нощта.

 

Теодора излезе от болницата с усмивка на лицето, рядко срещано е човек да излезе от вратите на тази болница с усмивка, но тя беше щастлива.

 

Нямаше за какво да съжалява, тя беше славеят, който цял живот беше пял своята ария. Тя беше взела възможно най-много от живота, беше правила каквото поиска и това, което ù бе достатъчно, бе удоволствието от изживяванията всеки ден. Сега болката се увеличава всеки ден и животът започва да взима обратно това, което тя бе отнела от него... Но както след любовната раздяла, тя се радваше, че е имала това, което много малко други са успели да вземат, пък след това... защо да го мисли. Има себе си, все още има живота си, значи има целия свят!

© Светла Величкова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??