Винаги ще има хора, които да те нараняват, затова продължавай да вярваш в хората, само че бъди предпазлив. ~ Габриел Гарсия Маркес
Когато често са ни наранявали, лъгали или предавали, ставаме все по-затворени и по-предпазливи в отношенията си. Хора, които са преживели болката от разочарованието, знаят колко трудно се преодолява и всеки път, когато попаднат в подобна ситуация, преживяват всичко това отново... с пълна сила. Поради това те се ограждат със стена от неуязвимост, затварят се в собствения си свят, като предпочитат да държат под контрол обстоятелствата в живота си. Радват се, когато получават обич от другите, всъщност вътрешно очакват и изискват това, въпреки че самите те не показват лесно привързаността си. Тези хора могат да обичат много силно, да развият силна емоционална привързаност, но много често не успяват да покажат чувствата си. Въпросът за емоционалната болка придобива първостепенна важност за тях - те са напълно неспособни съзнателно да причинят болка на друг човек. И ако случайно го сторят, те се разяждат от чувство за вина. Тяхното мото в живота става: “ДА НЕ НАРАНЯВАМ И ДА НЕ БЪДА НАРАНЯВАН”. Често тези хора изглеждат студени и прекалено сериозни, но всъщност са емоционално чувствителни и раними. Правят впечатление на силни хора, вътрешно обаче поглъщат цялата болка, разочарование и обида. И ако познавате такъв човек, не го игнорирайте, а се опитайте да му помогнете като направите всичко възможно да възвърнете вярата му в хората, да разрушите оковите, в които той сам се е оковал.
© Антония Todos los derechos reservados