Шапкарката Ло Ло Разказвачката Джаджа Испанецът Госпожица By-The-Way или Представа за Нея Дамата С Камилите Аз Тя
Intro
Ло Разказвачката Шапкарката Аз
Излизам на сцената с ръце в джобовете. Подритвам страховете си разсеяно. Докато говоря, зад мен се промъква Ло Разказвачката.
Аз: Тя е нищо друго освен два сини рубина, макар сини рубини да няма, и слънце в устата, когато тя се усмихне цялата стая е в слънце и всичко замлъква, притихва, оглушава в очакване на думите да се случат една подир друга от устата й... Шапкарката може да е с Нея, може да е с Мен, така, както аз мога да избера Някого и да съм с Него...
Ло Разказвачката минава тихо зад мен и слага ръка на рамото ми.
Ло Разказвачката: Но сега Шапкарката е с Нея. Не е с Теб и отвътре се рушиш, късаш се, проклинаш се, мразиш се. Мразиш се с главно „М”. Как и защо допусна да се засищаш само с трошички...?!
Аз: Откъде знаеш това?
Ло Разказвачката: Аз знам много неща и нищо.
Осветлението изгасва. Чува се гласът на Шапкарката.
Шапкарката: Обичам те. Нищо, че не го показвам...
Аз: ...И поглъщам трошичките жадно... Всеки път чакам следващите...
Шапкарката: Нали знаеш, че те обичам? Ти значиш много за мен...
Син прожектор. Намирам се на ръба на сцената. Клатя краката си.
Аз: Преглъщам трошичките и искам още думи, още... ОЩЕ! Хайде! Къде ми е дозата?! ОЩЕ! Превърнали сме се в нищо повече и по-малко от колеги в изкуството на самозаблуждаването – мислехме, че ще ние е достатъчно да бъдем в междинно положение – нито едното, нито другото... А сега... Теглим последствията от решенията си... Реших! Ще основа клуб на име: „Мразя думи, неподплатени с действия” или просто МДНД.
I
Дамата С Камилите Госпожица By-The-Way или Представа за Нея Аз
На сцената има килим, две възглавници, лилав чайник с две чаши за чай. Влизаме заедно с Дамата С Камилите.
Дамата: Истината е, че няма как да загубиш нещо, което никога не си притежавал... Сещаш ли се?
Наливам чай.
Аз: Тази твоя обяснителна интонация... Сякаш говориш за десетични дроби...
Дамата: О, я стига! Никъде не виждам табелка „Драматичен Театър”, така че...
Аз: Нима?
Соча нагоре с пръст. Тя поглежда изненадано. Там виси табела с надпис: „Драматичен Театър”.
Дамата: О!
(Това е единственото, което може да се каже в подобни моменти.)
Разнася се добре познатият ни глас на Госпожица By-The-Way, но тъй като тя винаги присъства чрез отсъствието си, на сцената витае само Представата за Нея.
Госпожица By-The-Way: By the way, ти защо си тук?
Дамата: Къде ТУК?
(С раздразнение, тъй като все още не е простила на Госпожицата Голямата й Изцепка с внезапното изчезване от тяхната мъничка квартира.)
Г. : Имам предвид Града на Мъдростта, of course.
Д. : Ами не мога да ти кажа, защото е тайна. Занимавам се със ССО.
Г.: Oh, really? Не знаех, че се занимаваш със Сложни Сексуални Открития!
Д.: Не! Строго Секретна Операция.
Обръща се към мен.
Д.: Трябва да спиш, ей...
Аз: Как така?!
Д.: За да стигнеш до Кулминацията Си...
Аз: Не знаех, че имам... Кулминация?!
Д.: Кулминацията, твоята Кулминация е невъзможна да се случи в Реалността, затова трябва да я изживееш Насън, сега разбираш ли?
Аз: О!
(Това е единственото, което може да се каже в подобни моменти.)
II
Ло Ло Разказвачката
Ло лежи на сцената и не диша. Облечена е с бяла рокля с дълги ръкави. Влиза Ло Разказвачката. Подмята в ръце слушалки.
Ло Разказвачката: Ло-гично някак си Ло ОТНОВО се счупи. Не, не ПАК, а ОТНОВО... И както винаги никой не иска да я събере... Нея и нейните многоточия... Ло-шото е, че тя се разпада съвсем тихо, едва доловимо. Ако се разпадаше шумно, все някой щеше да я забележи и да и помогне... Но тя си е все така бяла... и незабелязана... Всъщност тя е почти толкова бяла, колкото незабелязана.
III
Испанецът Аз
На сцената е лято. Слънчево и безгрижно летя. Приземявам се до Испанеца.
Испанецът: А, ей го най-големия гей на света!
Смее се.
Аз: Мда, най-големият след баща ти.
Прегръщаме се приятелски. Съотношението на моята Грозота и неговата Красота е 10:1 в негова полза. Мамка му.
Аз: Ти си сън, нали?
Испанецът: Ем... при вас обратните сигурно и тези неща са обърнати.
Аз: При нас бисексуалните нещата са си съвсем същите, просто сме мъничко... раздвоени... Пък и нали ти се броиш към тази категория?
И: По-тихо!
Аз: Никой ли не знае?
И: Никой.
Аз: БА, никой! На тебе на челото ти е написано!
Той ме гледа кръвнишки. Малка пауза. Сяда малко по-близо до мен.
Аз: Не ме трогваш изобщо.
Приближава се още малко. Аз: Ама никак даже.
И: Не се дръж като педал!
Смеем се. Отново банално мълчание.
Аз: Гон, обичаш ли ме?
И: „Опитай пак!”
Аз: Майната ти и на теб и на остроумието ти...
И: Не, всъщност ти си най-симпатичнят пе...
Аз: ...бисексуален...
И: Така, де, същото!
Аз: НЕ, НЕ Е СЪЩОТО! ИМА РАЗЛИКА!
И: Добре де... Съжалявам... И какво си се развикал така? Тука да не ти е театър?!
Поглеждам го многозначиетелно.
И: ...Или пък...
Поглежда нагоре и вижда табелата „Драматичен театър”.
И: Добре де, идеята ми беше, че те обичам почти толкова, колкото обувките си Converse, нищо че мама ги изхвърли...
Аз: Сега пък ти се държиш като педал...
IV
Джаджа Ло Ло Разказвачката Тя
По средата на сцената има двойна телефонна кабина. Джаджа влиза и набира някакъв номер. Ло лежи на земята. Ло Разказвачката седи в ъгъла на сцената и слуша уокмен. Тихо си тананика. Телефонът в другата кабинка иззвънява.
Джаджа: Салам Алейкум, Ло! Чуваме ли се?
Ло: (все още лежи на земята) Не е важно дали се чуваме, а дали се слушаме.
Джаджа: Какво правиш там, в Мол-Яб?
Ло: А... Какво може да правя без теб – умирам.
Д: Ох, не трябваше да става така...
Тръгва да пее, но пеенето на Ло Разказвачката я обърква.
Ло Р.: And it seems there’s no way out, it looks like you won’t spread your wings once more… Oh, no, not anymore…
Ло: Напротив, Джа, така трябваше да стане, за да мога да оценя колко си неоценима... Разбираш ли?
Д: Не! Не разбирам! Ти се чупиш толкова много... Особено напоследък! Ще започна да си мисля, че ти доставя удоволствие...
Ло Р.: Oh, no, not anymore… There is no way out, behind that door…
Ло: Да, бе... Много е приятно... Защо ти не пробваш! Като си говорим за удоволствия, как е Питър?
Д: Лилав, както винаги... И малко... драматичен.
Ло: Случва се.
Ло Разказвачката маха слушалките.
Ло Разказвачката: Ло, вземи се в ръце най-сетне!
Ло: Сама в ръце не мога да се взема... Освен ако... Не дойде Тя, за да вземе Аз и да ме заведе вкъщи, в гардероба.
Влиза Тя и изнася Ло на ръце от сцената.
Д: Ало? Ло? Там ли си? Ло-о-о-о?
V
Аз Ло Разказвачката
Излизам на сцената с дългата бяла рокля на Ло.
Аз: Почти приятели. Нещо малко повече от приятели. Обичам те и ти го знаеш. Обичам те почти толкова, колкото обувките си Converse. Всички тези думи от Него и от Нея. От Испанеца и Шапкарката. Всички тези думи в крайна сметка с а просто думи... Нищо повече от думи... И от тях боли, защото не са подшити отдолу с действие...
(Докато говоря, Ло Разказвачката излиза на сцената до мен.)
Ло Разказвачката: Защото Любовта е Рокля, думите са плата за Роклята, ние обличаме в думи Любовта и съшиваме, подплатяваме думите със здравите конци на действията си... Но когато конците не са здрави, а се появяват само на определени места, колкото да не се скъса Роклята...
Роклята ми се разпаря внезапно по шевовете и се свлича на пода. Оставам гол. Ло Разказвачката е вперила поглед в публиката. Осветелението угасва.
¬Аз: ...Тогава настъпва край и единственото, което може да ме утеши, е, че всичко това, което ми се случва, е просто един шибан сън.
In fact, има и кецове, и гуменки Converse for the win
By the way,страхотно е и този път звучи много по-лично от другите. Да приемем,че си 5/8 гений, така по-добре ли е?
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.
By the way,страхотно е и този път звучи много по-лично от другите. Да приемем,че си 5/8 гений, така по-добре ли е?