Лятна любов
Бети миеше чашите и ги нареждаше под бара. Самуел наливаше питиетата и важно разклащаше шейкъра.
- Как си днес, Марко. Уиски ?
- Добре съм. Забъркай нещо с текила.
- Оздравя ли кракът ти ?
- Почти. Остана само една грозна синина, заради която не мога да се пусна по бански. С гащи до коленете ходя.
- Хорхе разправя, че сте наловили много риба със Сантяго и за малко не си се претрепал, като сте я разтоварвали от яхта му.
- Така беше. Подхлъзнах се.
- Тъжен ми изглеждаш. – хвърля ми поглед Бети.
Не съм. Проблемите ме затискат. Уж съм дошъл на почивка, а не мога да се отърся от работата. Бизнес, кредити. Надянал съм си няколко камъка на врата и си мечтая за свободно време. Така ми се иска да се върне времето назад, пак да съм свободен, като орел. Да полетя.
- Чакай ме! – усещам приятелско потупване по рамото.
Хорхе се намества бавно на столчето до мен.
- Почакай да си допия текилата и ще полетим заедно. Като кокошки от най-високата керемида на курника ще полетим.Смело и безотговорно.
- Да, бе. Ще пърхаме с криле, докато усетим на трътките си закона за земното притегляне. Мина ни времето за полети, приятелю.
- Хей, ако ще си разваляте настроението с работа, по-добре млъкнете - Бети шеговито се намесва.
- Бети, млъкни ти. Защо не се казваш Мария? Всяка втора красива латиноамериканка се нарича Мария.
- Така е! На красивите жени отива името Мария. - добавя мъдро Хорхе.
- Имате ли в България име „Самуел”? – Бети се опитва да прехвърли закачките към колегата си.
- Да. Имаме един цар Самуил.
- Цар! Благодаря ти, Марко. Името ми е царско.
- А цар Хорхе нямате ли си ?
- Имаме Свети Георги. На английски е Джордж, а на испански Хорхе.
- А твоето име, Марко, откъде иде ?
- Не зная. У нас магаретата кръщават с това име. Може би съм кръстен на магарето.
- На магарето?! – Хорхе се залива от смях.
- Не го слушай! Шегува се с нас. – намесва се Бети. - На Сан Марко е кръстен.
- Не, не, на магарето е. - Хорхе продължава да се смее.
Той опъва бавно от цигарата си и посочва с ръка.
- Марко, виждаш ли онези русите гугутки в дъното на бара. Искаш ли да им приложим някоя от нашите тактики.
- Нямаш проблем. Ще ти дам идея. Иди, виж коя е по-хубава и хвани другата, а за мен… каквото остане.
- Отивай и си избирай. Аз ще наема маса за билярд, а ти ги доведи.
Хорхе тръгва към билярдните маси.
-
- Добър вечер! Как сте момичета?
- Добре сме - смеейки ми отвръщат „Гугутките”.
- Може ли да се запознаем? Казвам се Марко.
- Ингрид, Бригита – представят се.
- Откъде сте?
- От Швеция. А ти?
- От България.
- България?! – двете се засмиват едновременно.
- Вярно ли е, че биете циганите в България? - изглежда ме любопитно Ингрид.
- А има ли изобщо цигани в България? – правя се на ударен.
- Има. И ги биете. По Си Ен Ен го казаха. – отвръща Бригита.
- Искаме и нас да ни набиеш – изсмя се Ингрид.
- Точно така. Искаме да ни напляскаш по голите дупета. Ето тук.
Бригита дръпва нагоре роклята си и отдолу лъсва прекрасен заоблен задник.
Това ми подейства като студен душ, а двете прихват да се смеят на реакцията ми. В този момент Хорхе пристига, нарамил билярдната щека.
- Този ще ни пердаши с пръчка – кикоти се Бригита.
Двете пийнали красавици едвам се държат от смях. Хорхе ме изглежда учудено. Аз вдигам рамене неразбиращо.
- Водете ни да играем билярд – Ингрид става и дърпа приятелката си.
-
- Марко, покажи ми как се държи щеката – притиска се в мен Бригита, слагайки ръката ми на кръста си.
Поглеждам Хорхе. Той е награбил Ингрид и ми прошепва:
- Ще ги разпукаме тези гугутки. Ще ги разбием отвсякъде.
Издърпвам едната от „гугутките за разпукване” на дансинга.
- Знаеш ли името на тази песен? – усещам блесналия в тъмното поглед.
- Ако я позная, печеля ли целувка?
- Печелиш и без да я познаеш.
Бригита подава влажни устни. Усещам езика ù, който умело си проправя път между зъбите ми. Целият настръхвам. Пускам ръка по заобления задник и... усещам, че е забравила да си сложи гащите.
- Ти, така ли си ходиш – на голо ? Не слагаш ли нещо… бикини… прашки?
- А трябва ли?
- Да бе. То… с тях и без тях… кога му е писано на човек да му паднат гащите, има ли значение дали ги има или ги няма.
Усещам езика ù по брадата си, после по бузите , по врата. Не издържам и ми идва да я награбя в тъмния ъгъл на терасата. Тя предусеща какво може да и се случи и ме хваща за ръка.
- Ела да идем при Ингрид.
- Стой с мен. За какво ти е да отиваш при нея.
- Хайде, ела! – дърпа ме настоятелно.
-
Хорхе е седнал до Ингрид на бара и прави кисела физиономия, щом ме вижда. Двете приятелки сядат заедно, а аз сядам с гръб към тях.
- Ти какво? Не ти се отвори парашута ли? - питам тихо
- А твоят отвори ли се? – още по-тихо ми отвръща Хорхе.
- Почти.
- Я се обърни !
Обръщам се и… какво да видя. Двете руси гугутки се разцелували така страстно, че чак се чува сърбането на лигите им. Картината почти се включва в откачения стих на един приятел:
„... беззъби баби,
в устата се целуват
страстно…”
Почувствах се омърсен.
- Хорхе, тия да не са…?
- Са, Марко.
- Стига бе. Как ги нацелихме точно тях? Хорхе, ти целува ли я твоята?
- Аз не целувам.
- Аз също. Целувки. Обмяна на лиги. Махни ги тия работи.
Леле, как се целуваше проклетницата. Като се сетя за езика ù, свят ми се завива. Проклет език! Какво ли е правила с него? Къде ли го е завирала? Стана ми гадно. Идваше ми да се изплюя в чашата си.
Ставам и отивам до тоалетната. Измивам врата си, бузите, брадата. Всякъде, където ме е лизала. Тъкмо си мия устата и възрастен господин ме запитва.
- Извинете, вие не сте ли от някоя секта на магьосници? Можете ли да разваляте черни магии?
- Не. Защо питате?
- Какви са тия тайнствени стойки, заклинания и звуци, които издавате. Вашият приятел преди малко правеше същото.
- Стойки, заклинания?! Не. Просто… си правя гаргара с вдигната нагоре глава. Устата си мия.
Господинът кимна вежливо и излезе.
Хорхе не целувал. Мексикански тарикат. Защо тогава си е плакнал устата?
Излизам от тоалетната. „Разпуканите гугутки” вече са отлетели. Хорхе - и той е изчезнал. Бети дяволито ме поглежда и едвам се удържа да не изцвили от смях.
- Бети, защо не ни каза, че тия двете са от „другата страна на тротоара”?
- Как да ви кажа, бе Марко? Аз, обикновената мексиканка, мога ли да спра кокошия ви устрем от най-високата керемида на курника, смело и безотговорно?
- Да бе. Да не си луда да си развалиш сеира? Чукнахме на камък.
- Ти на това чукване ли му казваш? Изкъртихте асфалта с трътките си. То бива падане от високо, но такова като вашето… претрепахте се, бе. Ти беше рекордьорът. Като петел се беше накокошинил.
- Хайде, стига си се хилила! Поеми си малко въздух! Къде е Хорхе?
- Виж масата в дъното. Погледни нататък.
Хорхе беше седнал на маса с две чернокоси хубавици. Щом погледнах към него, ми махна.
- Тия двете… и те ли са обратни?
- Не. Добри момичета са. Дойдоха преди два дни.
-
Хорхе ме посреща широко засмян, все едно нищо не е било.
- Момичета, да ви запозная с моя приятел Марко Буро.
Фамилията ми не е Буро, но Хорхе обича да кръщава с втори имена за благозвучие.
- Марко, това е Сара. – явно си беше набелязал нея. – А тази сеньорита е нейната приятелка. Заедно са дошли на почивка. Убеден съм, че можеш да познаеш името ù. Марко се слави с това, че познава имената на красивите жени от първия път.
Погледнах очите ù – синьо-зелени. Косите дълги и тъмни, спускащи се чак до кръста. Мургава кожа, изпъкнали скули и ярко начервени устни – типична латино красавица. Поех нежната ръка, обърнах я с дланта нагоре и я докоснах до устните си. Погледнах я точно в зениците и се опитах да си предам максимално сурова физиономия.
- Мария!
Жената трепна и пребледня. Хорхе се изсмя високо.
- Казах ли ти, че ще познае от пръв път.
Седнах до нея, а тя ме попита тихо:
- Как позна името ми?
- По-късно ще ти кажа.
След четири часа вече се беше облегнала на рамото ми. Допиваше чаша бяло вино и ме сръга леко.
- Обеща да ми кажеш, помниш ли? - усетих диханието ù в ухото си.
Изкашлям се авторитетно.
- Преди два дни те видях, когато се настаняваше в хотела. Цяла нощ мислих за теб. На сутринта отидох и научих името ти. – излъгах най-безсрамно.
Отговорът ù хареса и тя се отпусна в обятията ми.
-
Когато вземеш стая в хотел на мексикански курорт, първото нещо, с което те примамват е, че стаята е с изглед към океана. Ако си за пръв път, веднага се хващаш на уловката. После се оказва, че всички стаи гледат към океана и брега с палми. Хотелът е построен така. Седя си на терасата сутринта, гледам мексиканския бряг, синята вода, палмите и пия бира. Преглъщам газираната напитка с мъка и си мисля как добре би ми се отразило едно кафе. Но в хладилника зареждат само бира и кола. Ако искаш кафе - десет етажа по-надолу в бара. Мога да си го поръчам по телефона, но докато обясня на мексиканките какво искам, по-добре да сляза да си го взема. Но да чакам асансьора, да слизам, да се качвам… и затова – пия бира. Мария ме разби. Цяла седмица беше като непревземаем остров. Само се целуваме и се изпращаме, като в мексиканските сериали. Аз атакувам, тя отблъсква. Цялата трепери от страст, но… не и не. Поболях се. Чак до снощи. Накрая склони. Отпивам от бирата и усещам как две хладни ръце ме прегръщат и влажни устни целуват шията ми.
- Хей, събуди ли се? - докосвам хладните длани.
- Миличък, ще ми донесеш ли кафе от бара? - измърква в ухото ми Мария. - И кифлички.
Милото ми то, бе. Забравих, че си латиноамериканка. Ако беше българка, сега кифличките и кафето щяха да са на масата. Латиноамериканките са като пантери в леглото, с чувствителни души и много, много… мързеливи. Имам приятел, който е поел цялата домакинска работа - пере, чисти, готви, а жена му от Бразилия по цял ден да си стърже ноктите с едни малки пилички, скубе се, гримира и го чака да се прибере, за да ù сготви нещо. Но как го посреща? С целувки, прегръдки. И му е вярна като куче. И е страшно ревнива.
Мисля си това и се чудя как да отворя вратата с тези кафета и кифли. Чукам леко с крак. Мария отваря. Хвърля се на врата ми и за малко да разлея кафетата.
- Искаш ли да ти призная нещо – притиска се нежно в мен.- Влюбих се в теб още първата вечер.
- Стига бе! И за какво се стиска цяла седмица? - не издържам да ù го кажа. -Почивката свърши. Виж, Хорхе и Сара си живеят заедно, а ти ме мъчи до вчера.
- Защото се изплаших. Страх ме беше.
- Леле! Толкова ли съм страшен?
- Не ти. Хорхе ме изплаши. Но сега съм спокойна.
- Хорхе?!
- Да. Ти вече знаеш, че съм много… нежна. Хорхе те нарече Марко Буро и се уплаших да не си някой „Буро”.
- Нищо не разбирам. Какво е това „Буро”.
- Не знаеш ли? – засмива се Мария.
- Не.
- Наистина ли не знаеш? - вече се кикотеше на глас .
- Откъде да знам – хилех се и аз, без да зная на какво.
- Мъжете, които са „много надарени”, ги наричат „Буро”, което значи „магаре” на испански. А ти само с бански до коленете ходеше, та си помислих…
- Магаре…?!
- Да.
- Затова ли цяла седмица се дърпаше? Ще го убия този Хорхе! Какъв номер ми извъртя! Ще го смачкам!
- Стига, де! Нали ме имаш вече – прегръща ме Мария.
Погледнах към брега. Вятърът нежно галеше върховете на палмите, които бавно се поклащаха, сякаш ми се усмихваха.
http://www.youtube.com/watch?v=jEMa2DIvxQA&feature=related
© Марко Todos los derechos reservados