Една лятна вечер магарето Марко лежало на двора и си почивало. Тревата се размърдала и до него застанало зайче. Малко зайче с наострени ушички.
- Здравей, чичо - казало зайчето.
- Че какъв чичо съм ти аз, бе зайо?
Възмутило се магарето. Даже се обърнало на другата страна.
- Извинявай! Имаш дълги уши, като моите и помислих, че сме роднини.
- Роднини, а? Ушите ми дълги, дълги... Не мога да ги понасям. Поне като твоите да бяха. А опашката ми? Само ми пречи. Мете земята и ми тежи ли, тежи. Да имах като твоята, щеше да е друго.
Чула разговора им феята на животните и решила да помогне на магарето. Ушите му станали малки. Опашката и тя като на зайчето станала.
На сутринта дошъл стопанинът. Погледнал Марко зачудено. Марко ли е това, не е ли? С такива уши и опашка...
- Ти ли си, Марко? Или не си? И да не си, слагам ти чувала на гърба и тръгваме.
Запристъпял Марко наперено. Не му тежала опашката. Но... направил, ненаправил крачка, мухи го нападнали. Хапят ли, хапят мухите. Няма я опашката да ги прогони. Стопанинът и той нещо говори, но не го чува Марко с малките си уши.
Крещял, крещял стопанинът и започнал да го налага с пръчка.
- А-ъ-а-ъ - заревал Марко с цяло гърло. - Защо ми трябваше да искам други уши и опашка? Добре си бях с моите. И бой не ядях.
Смилила се феята. Върнала му ги.
И до днес магааретата са с дълги уши и с дълга опашка.
А боя... Боя, пак си го ядат.
© Харита Колева Todos los derechos reservados