ПЪТУВАНЕТО
Калорид не се съгласи:
Антикварят не случайно се мазнеше. На търг, цената на теорията би се вдигнала десеторно. Калорид изчака търпеливо няколко минути, защото не знаеше къде другаде да отиде. Когато брадавиците му започнаха да позеленяват, вратата се отвори.
Малкото човече не получи отговор, приближи, сканира черната плочка, цъкна с език и рече:
Калорид въздъхна с досада и малкото човече забеляза това.
Като видя как парите се прехвърлят, дромедът най-после се отпусна. Дори не се замисли, когато човечето попита за какво ще ги използва и отвърна:
Подаде ръка, но Калорид не я пое.Беше нехигиенично, хората пипаха с ръце какво ли не.
Джаб направи справка.
Корабът наистина беше нов и в екипажа нямаше хора, което зарадва Калорид. Джаб му посочи каютата, после се плесна по челото:
Това беше платена любовница от Тайнис, която можеше да задоволи всеки разумен вид с пипалата си, без значение мъж или жена.
Джаб се направи на обиден:
Това беше лоша вест. Сесията на съюза щеше да е след по-малко от два месеца.
До вечерта най-после полетяха. Калорид се надяваше някой шпионин да не го е докладвал, но нищо не можеше да направи. Остави се на съдбата и в ръцете на Джаб. А хората винаги бяха алчни, ако можеха, щяха да дишат пари. Някога сигурно са го правили, но сега всичко беше електронни импулси.
Докато си размишляваше, в каютата му се вмъкна октоповидно същество, искрящо в различни приятни цветове.
Докато Калорид се изкаже, жрицата пропълзя върху него и пипалата ѝ мигновено направиха нещо, от което цялото му напрежение изчезна, заменено от срам. Тя го изцеди и се измъкна, както бе дошла. Тайнисите не можеха да говорят, макар да имаха двадесет сантиметров език.
Посветил целия си живот на политика, Калорид пропусна да се ожени и да създаде семейство. Въобще, изтърва много удоволствия на живота.
Забеляза, че брадавиците му посиняват и с неудобство се зави през глава. Опита да заспи, но му трябваха часове да се успокои.
За първи път участваше в приключение. И за първи път беше задоволен.
***
Още няколко пъти поръчва жрицата, когато бе свободна. Джаб направи компромис и не му поиска допълнително пари.
После го научиха да играе и карти, защото готвачът ги изтървал с хобота си. Зададе въпрос, за който дълго след това съжаляваше:
Джаб обясни, сякаш беше нещо напълно нормално:
Някои видове му бяха непонятни. В съюза трябваше да има техен делегат, но не бе чувал гласа му, ако изобщо можеха да говорят.
След като научи играта на карти, Джаб му предложи да заложат пари. И така, с помощта на развития си мозък, Калорид бързо си върна петте хиляди, после още пет, а когато джуджето задлъжня с нови десет и заложи кораба си, дромедът го посъветва:
Джаб въздъхна:
Джаб се изненада и дълго време не намери думи. Накрая успя да отговори:
Калорид се направи, че не го интересува:
***
Следващите два дни пътуваха без проблем, на третия ги спря патрул. Джаб дойде притеснен в каютата и влезе след културно почукване.
Две пипала се отместиха, лицето на Калорид се показа, той изстена и отговори:
На Джаб му се стори, че жрицата му намигна. Което бе невъзможно, тайнисите нямаха клепачи. После лицето на Калорид отново бе покрито и джуджето излезе, представяйки си неща, от които гащите му се издуха.
Отговорникът на патрула беше сърдит мариец. Осемте му очи оглеждаха внимателно всяко кътче, ръката не се отделяше от оръжието на кръста.
Джаб вдигна смирено рамене:
Мариецът стана още по-кисел:
Един от подчинените му приближи, следван от Калорид.
Отговорникът не обичаше да му се опъват.
Тогава Калорид извади дипломатическата си карта, осемте очи я погледнаха и мариецът тежко преглътна.
Калорид не очакваше това.
Сега вече му стана смешно:
Военните бяха почти като корпорациите, мислеха си, че имат право на всичко.
Членовете на патрула напуснаха кораба им и можеха да продължат. Джаб въздъхна:
Това беше лек наркотик, който се свива на цигари и те кара да се смееш неудържимо. Калорид прибра картата си:
Джаб му смигна дяволито:
***
Лердина се появи на мониторите, голямо синьозелено кълбо. Извикаха Калорид, който страдаше от силно главоболие и махмурлук, но се довлече някак.
Дипломатът не се беше замислял. Как ще открие човек, като не знае кого търси? Можеха да обикалят с години. Не бе в състояние да размишлява, главата му щеше да се пръсне. Сигурно докторът всеки момент ще се обади.
Джаб отиде при пилота:
Отне им известно време да намерят открито и равно място, където се оказа, че има и постройка. Докато се приземят, Калорид отново се появи, изглеждаше освежен. Джаб се замисли, че тези тайниси правят чудеса.
Провериха атмосферата и внимателно излязоха. Навън имаше един човек.
Младият мъж изглеждаше стъписан и с глуповат поглед.
Тогава Калорид излезе, ахна във възторг и плясна с ръце:
© Венелин Недялков Todos los derechos reservados