Това ми изплува, когато прочетох в коментара на Мартин трактовката му на приказката за спящата красавица.
Предполагам всички са чели или знаят приказката на братя Грим "Принцесата и жабокът". Интересна приказка. Принцеса трябвало да целуне жабока, за да развали магията и жабокът да се превърне в принц. Защо точно принцеса трябва? Защо с целувка? Ще кажете, защото това изглежда най-абсурдно и най-невъзможно да се случи и да развали магията. Но аз реших да погледна малко по-прагматично, извън приказните граници, извън клишето, че женската любов може от плъх да направи лъв.
Принцеса... всеки целунат от принцеса би се почувствал принц, само защото го е целунала принцеса, но не става автоматично принц, дори ако тя се омъжи за него. Така че даже принцеса да целуне жабок, жабокът си остава жабок, освен ако той самият е принц. В приказката се казва, че той е принц. Според мен най-вероятно на принцесата, той и се е струвал недодялан жабок и чудото се е случило с нея, а не с него. По някакъв начин тя го е обикнала. Явно това е бил един много интелигентен принц, който е успял да я очарова и тя да го обикне. Тъй че забравете за жабоци превръщащи се в принцове, жабокът си е жабок и "пази, Боже, сляпо да прогледне"
Не целувайте жаби, преди да сте се убедили, че са принцове! :)
© любимка Todos los derechos reservados