Здравей, непознати. Ти сигурно вече не ме познаваш, но аз те помня. Помня и разпознавам всеки жест и всяка дума, всяка мисъл на щастие или тъга, всеки смях, всяка усмивка и всяка мечта. Също така помня и всяка несигурност, всяка болка и всяка сълза. Такива неща трудно се забравят. Но стига с миналото, ти как си? Как е вървят нещата при теб, работата, семейството, новите приятели? Вече не знам нищо за новият ти живот, за новите ти мечти и желания. Близостта намалява с времето.
С мен как да стоят нещата? Животът си остава същия, на същото място и със същите хора. Монотонността, с която бях свикнала, започна да ме убива. Сега разликата е, че детските мечти изчезнаха и предоставиха място на жестоката реалност и съпровождащите я състояния на духа, като безпомощност, отчаяние и немощ. А светлините на града не бяха ли по-ярки...?
Вместо да крещя и плача, искам да тръгна. Просто да се изправя и да тръгна само с дрехите, които имам на гърба си и да обиколя света. Знаеш ли къде ще бъде първата ми спирка, стари приятелю? При теб. Ще имам шанса отново да видя блясъка в очите ти, преди да замина. Но ако замина, кога ли ще се върна? Това са крайно теоретични ситуации, без реална перспектива за реализиране. Никога не съм била от най-смелите, нито пък от най-решителните. Все едно, че преди бях по-рязка...
Но не мога само да се оплаквам от новия си стар живот, приятелю. Нощните ми кошмари изчезнаха. Да, замениха се с дневни, но поне спя непробудно през цялата нощ, стига да успея да заспя. Но тогава се унасям в лекия аромат на пролетните цветя, живописно украсяващи иначе празното ми съзнание, грациозно увиващи се около всеки един страх и всяка несигурност. Така ги прикривам. Розите преди бяха по-червени, не смяташ ли...?
Да ти кажа, смятам, че аз съм виновна за сегашните обстоятелства. Вече вместо да смятам обкръжението си за пленително, а разговорите – за съдържателни, аз виждам празни хора и безплодни дискусии. Заслепена от лошото, аз спрях да съзнавам благото. Познаваш ме, все пак. Винаги съм била такава, на една от крайностите. Пък и не ти ли се струва, че сега все едно любовта не е толкова пламтяща...?
Бягайки, опитвах да забравя. Забравяйки, опитвах да избягам. Трябваше ми определено време, за да проумея, че не мога. Човек не може да се отдаде на мечти и да забрави за сегашния си живот, отчаяно опитвайки се да го замени с един по-нов, по-красив свят на илюзия и сладост. Свят, съществуващ само и единствено в собственото му съзнание, свят без болка и тъга. Това не е добра идея, приятелю, повярвай ми. Сама се опарих. В един момент се налага да се върнеш към реалността, а от нея боли най-много. А с времето светлините на града отслабват, розите избледняват, а любовта гасне. Всичко е до това, как го приемаш.
© Павлета Павлова Todos los derechos reservados