И се връщам в младите си години. Когато баба ми убедено се аргументираше: „Така е, казаха го по славейчето…“
„Славейче“ в Борован наричаха радиоточката. Която беше абсолютен и най-убедителен капацитет по всичко. Логиката – та няма да пуснат там някой невежа или лъжец, я…
На същия принцип са изградени родните медии днес – така е, от екрана го видях, по радиото казаха, във вестника пишеше…
Само дето баба ми беше неграмотна, а повечето от нас страдат от комплекс за пълноценност…
хххх
Впрочем, баба ми и съселяните тогава бяха много, много по-ориентирани в света от нас сега.
Във всеки дом имаше радиоточка, някои от тях без копче за спиране, други си работеха цял ден.
Право, криво – научава човек какво става по света…
Днес – право, криво, но информация ни липсва. Има някакви фейкове, има манипулации, има заблуди, има – най-вече! – забавления…
Няма как да надникнеш зад казаното, за да откриеш истината. Няма нужда от придобитото умение да се чете между редовете…
То пък и колко останаха четящите…
хххх
На млади години правиш глупости, на стари се радваш и отглеждаш техните…
хххх
Мнозина наблягат на „съм“, малцина са…
хххх
Очаква се първият конкурс за български сирена и кашкавали. Победителите ще бъдат обозначени с наградата – Златната палмова клонка…
© Георги Коновски Todos los derechos reservados