Спря се до Самодивското. После Продан отстъпи назад и опря гръб до високия дъб.
Чу се тъпан да бие…Силно и отривисто…Щеше да събори небето…Тръпки го побиха. Изтръпна…
Буммм…таа…тааа… Бумм…таааа….тааа…
Уплашен, разтресен… той се сви зад дървото и разтърка очи. Не се виждаше тъпанджия…
И гайда засвири…Писна изведнъж…рязко и шумно…процепи тишината и тъмата.
Изви се тази свирня над дърветата, полетя и тя нагоре…
Чуха се викове, много гласове долетяха, сякаш цялото село се е сбрало на поляната.
Ихуууу….ихуу…- разнасяха ехото скалите…
Хоро се зави…невидимо хоро…тресеше се земята…гърмеше всичко под нозете им…
Музиката лудееше…бумтеше… и силни викове на хората…
Долетя вятър…като хала…Вихър се изви…
Сянката доби очертания. Над кладенецът се показа хубавицата, която беше виждал на дъното във водата. Със златни като свила коси, зеленоока и магнетична…над раменете й криле…като на огромна птица…Със зелен пояс, стегнат в тънкия й кръст…
Луната излезе и облаците изчезнаха. Сребриста пътека огря самодивата. Обсипваше я лунната светлина, а Продан гледаше като вцепенен…Здездите заблещукаха приказно…
Затанцува своя танц. Бялата роба се увиваше около снагата й, а в косите й венец от цветя и дълъг бял воал, развят от вятъра. Устата й червена като кръв…зъбите - маниста…
Рипаше високо, кършеше тяло, танцуваше във вихър…Вдигаше ръцете над главата си, а босите й нозе летяха над Самодивското…
- Аааааа…ааааа…- викаше момичето…
Тъпанът бумтеше още по-силно…Гайдата пригласяше…Хорото лудееше…невидими хора …глъч…
Ихуууу….ухууу…Ихааа… - пееха другите…
Вила - самовила … Боже…чудо стана…магестницата… - шушнеше Продан, онемял…
Пристъпи самодивата до него и го улови за ръце. Затанцуваха заедно…сякаш цял живот са играли на тази свирня…Продан залюшка снага, крака, ръце в такт…без да знае какво прави…Гледаше я прикован…в този зелен омагьосан поглед…Не мигваше…очите го пронизваха и стигаха до сърцето му…оплетаха го в незнайни окови… завинаги …
Издигаше се с нея нагоре, над Самодивското, после се спускаха стремглаво… надолу…луди и диви като свирнята…
Устните им се сляха, телата им се усукаха, душите им се докоснаха…
Любовта като буен огън изригна до небесата…
Задъхан Продан затвори очи…вървеше с нея…нататък…незнайно къде…към светлината…
……………………………………………..
Венка, Ирина и дружките им станаха рано призори. Беше Еньовден. Рано се беряха билките, по роса. Още слънчевите лъчи не бяха огряли, когато поеха към ливадите. Вървяха, смееха се и се закачаха шеговито. Набраха много биле, а после се отправиха към Самодивското. Вода да пийнат. Да починат малко, преди да се върнат към селото.
Приближиха се и го видяха. Продан лежеше по лице, главата му беше потопена във водата…безжизнен…
Венка изпищя…Викът й прониза планината…
Бързо стигнаха до село, извикаха хора за помощ. Обърнаха Продан. Удавен...в една педя вода...
Чудо на чудесата…
На лицето се беше отпечатало блаженство…на устните му играеше усмивка… а сините му очи грееха… щастливи и далечни…
……………………………….
След три дни Венка беше подранила към чешмата. Не знаеше как се беше озовала там. Нозете й сами вървяха…Главата й беше отнесена…празна…блуждаеща…не виждаше нищо…не мислеше нищо…не знаеше нищо…
Чу се отдалеч конски тропот. Зад хълма се показа каруцата на Симо.
Видя я. Стоеше мрачна и объркана…злощастна…изгубена…
Изтри с пръсти подпухналите й от плач очи, а тя потръпна в обятията му.
- Хайде…двамина сме…ще се оправим, каквото и да се е случило…
Пътят се виеше като змия през скалите…
…далечен и непознат като живота…
К р а й
© T.Т. Todos los derechos reservados