Първо, искам да поясня, че не става въпрос за някоя африканска страна или Австралия. Нито пък за Австрия с валсовете на Йохан Щраус!
В дивата природа на нашата България няма щрауси, поне не сега! Да, птици няма, но има хора-щрауси, по-скоро повечето хора ужасно напомнят в поведението си на щрауси! А уж трябва да сме лъвове!
И стигаме до дилемата, подобна на тази за кокошката и яйцето! Ние ли приличаме на тях или те на нас? Като се замисля и ние сме древни, ама само от около 7 хиляди години и нещо! А щраусите са преки потомци на динозаврите и съществуват от 7 милиона години! Значи, по-скоро ние приличаме на тях!
Странни птици са българите! Вървим по градове и села (колкото са останали живи) и виждаме – щрауси, щрауси…заровили глава в пясъка и нито виждат, нито чуват безобразията, нито протестират! Неми са като щраусите! Имали силно чувство за самосъхранение!
И сред управляващите има много щрауси – с глава в пясъка, с някой друг орган от тялото си ни разправят колко добре живеем, как в България било всичко наред и все по-добре ставало!
Други наши щрауси толкова дълго са си пълнили гушката, че тя станала дълга-дълга…И гледат само отгоре, надолу не виждат, съвсем спокойно ни стъпват по главите, смазват ни и ни отминават. И понеже все им се вижда малко излапаното, лакомите им очи са станали по-големи от мозъка, също както при щраусите! Женските щрауси пък са известни с това, че налитат на лъскавите предмети! Затова нашите женски щрауси налитат на лъскавите европейски ергени. И спазват принципа на стрина Злата от „Криворазбраната цивилизация“ – „Ти, мама, си гледай циливилизацията!“ И после изпращаме някакви щрауски Мария Габриел и Ева Майдел да защитават българските интереси и да живеят не нашия живот, ами „живот като в журнал“! Да станат милионери за един мандат! Обаче искат и още, и още! Ненаситни щрауси!
А уж трябваше да сме лъвове! Лъвът остана май само на герба! Пък ние така сме зациклили, че нищо чудно с Щраусова валсова стъпка да отлетим в небитието!
Щрауси, щрауси, ама ако си извадим главите от пясъка…щото те дюните вече ги унищожиха! Застроиха ги, регистрираха ги като ниви и т.н. И така, щом щраусите си извадят главите от пясъка и се ядосат, нападат и ритат! Ама ритат със сила на удара един тон! Тежко им и горко на изританите! Като ги изритаме и управляващи, и съд, и прокуратура, и ояли се ВИП „граждани“, далече, далече, та чак…в едно специално за тях заведение на топло! Защото щраусите трябва да живеят на топло!
© Елка Тодорова Todos los derechos reservados