СЪНУВАМ
... Ти още търсиш пролука към слънцето... Не питай от къде знам. Сънувам...
... Пазиш мига, в който осъзна присъствието на светлината, като откраднат амулет.
Попадна в девствена гора и намери далекоглед, но щом го замени с окото си, се изплаши от непремерения риск да бъдеш ТАМ. Адамов страх!
..................
Прокопаваше тунели... И свои, и чужди... Множеше угризенията, срама, страха, примитивните си желания, способността си отсичаш надежди... Посяваше всичко в утробата си според каноните на общоприетата религия. Дори не заспиваше, за да не издадеш принадлежността си към забранената секта.
Прокопаваше тунели и тайно се молеше за остра гробарска лопата, която да срине лабиринта ти, за да видиш пак слънцето...
Не питай откъде знам!
Сънувам!
.....................
Когато младенецът проплака и акуширащите червеи ти го поднесоха, увит в пелена от страхове и примитивни желания, само ти видя, че очите му бяха далекогледи, а в амулета му бе скрит лъч от слънцето.
Не питай откъде знам...
......................
Сега, когато нощем младенецът заспи, а червеят до теб хърка безобразно, ти ставаш и тръгваш да търсиш пролука към слънцето...
Не пролазваш страхливо...
Не се тревожиш, че ще те изобличат в принадлежност към забранената секта. Разперваш ръце... Боли те от широкия разкрач... Достигаш притворена врата... От пролуките те докосват хилядите пръсти на слънцето... Побутваш вратата и попадаш в девствена гора... Търсиш далекогледа... Намираш го в нечия врата... Заменяш го с окото си, а ръката е голяма и топла... Поемаш непремерения риск да си ТАМ...
Заедно с топлината...
И е хубаво...
И е забранено...
Но е хубаво...
И продължаваш...
Но само нощем... Когато младенецът заспи...
Не питай откъде знам!
Сънувам!
Сънувам девствена гора... А голямата ми ръка подава някому далекоглед...
.........................................
Не питай откъде знам...
Сънувам...
© Диана Маринска Todos los derechos reservados