Наистина беше най-красивата сред всички набрани ябълки. И цветът ù и лъскавата ù кожа, и всичко. Само да не се хвалеше толкова много. Направо дотягаше. Всички други ябълки роптаеха. Не можеха да я понасят вече.
- Много съм красива, нали? Ще го отречете ли? А на вкус съм неповторима. Сочна, сочна съм, не като вас.
- Стига, престани да се хвалиш. Омръзна на всички - се обади една малка ябълчица. - Бъди по-скромна. Знаеш ли какво са казали хората: ,,Хубавите ябълки ги ядат прасетата. "
Разговаряха си ябълките и никоя от тях не видя двете червейчета. Те също си размениха думи. Едното каза на другото:
- Аз ще влеза съвсем леко в тази горделивка.
- Аз ще те последвам - се обади другото.
Така тихичко и лекичко се провряха в ябълката, че даже и тя нищо не усети. Толкова се беше замаяла от хвалбите си. Червейчетата бързо вършеха работата си. Много бързо я вършеха. И слушаха. Ябълката казваше, че е достойна за царска трапеза.
Когато бяха поднесени ябълките и така или иначе ябълката попадна в човешките ръце, се случи, вече всички се досещате, какво. Ами, просто тя не можеше да се яде. И наистина горделивата, красива отвън ябълка, беше изхвърлена.
То е така и с хората. Може човекът отгоре да е лъснат, а в главата да е блъснат.
Повече скромност, моля. Повече скромност.
© Харита Колева Todos los derechos reservados