7 июл. 2009 г., 19:41

Часовников механизъм 

  Эссе » Личные
1305 1 1

   Часовникът е тиктакащ механизъм, отмерващ еволюция, разделящ днес от утре, ориентиращ рано или късно е. Той е устроен просто. И просто да се движи напред. Механичен израз на човешката съдба. Отмереност, яснота, точност и практичност. Образ на времето. Вразумяващ  по време на лудост и влудяващ в миг на апатия и безразличие. Поставящ размитите мигове в категоризирани часове. Оформящ кратките незабележими секунди в продължителност. Даващ на началото край. Срещащи се и разминаващи се стрелки, определящи възможности, вероятности.

    И тих звук... Едва доловим... Но категоричен и постоянен. Вслушвали ли сте в него? Мисля, че хипнозата е базирана на този принцип. Създава се еднаквост на ритъма на съзнанието и реалността. Колко  равномерно тече човешката мисъл, а какъв хаос внасяме ние там! Може би сме счупен часовников механизъм? Не знам!

© Десислава Тодорова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Часовниците, както изобщо всяко измерване на времето се основават на наблюдаването на някакви циклични процеси, но цикличността в природата е самозаблуда на наблюдаващите процесите, в природата няма цикличност, всичко е развитие в една или друга посока, ограничения ни разум и сетивни възможности ни карат да откриваме повторяемост дори там където няма такава. (Просто използвам това, което си написала за да кажа нещо друго, надявам се да не възразяваш)
Предложения
: ??:??