Грешката е сама, изстинала - всеки я пъди.
Горката, стои в глухото кърпена, лепена, вързана.
Жално плаче и моли за пощада. Тя не би искала да е такава, но всъщност е грешка. Била е и голяма, и средна, и малка!... Дори веднъж беше просто запетайка, поставена на грешно място, но така промени смисъла на изречението, че то трябваше отначало да бъде написано.
Грешката си е такава - винаги буди неприятни чувства.
Но и тя има копнежи, има мечти, има планове за бъдещето!
Милата, тя мечтае да е грешка с добър край, допусната, макар от невнимание, или бързане, или дори от прекалена предпазливост, но поне един път - за добро! Тогава, най-сетне, да събуди добрите чувства на хората, които ще я погалят, прегърнат, възнаградят богато с възхищение и радост!
Но всъщност дори тогава хората ще кажат: „Слава богу, че нещата се промениха така, че грешката не пролича!"...
И така: грешките съпътстват нашия живот постоянно. Има хора, които много рядко попадат в тяхното поле, но има и такива, които са техни постояни гости. Животите им криволичат в непредполагаеми посоки...
Всички, обаче, често пъти грешим умишлено. Нямаме време да огледаме, да почувстаме, грешим, въпреки че го осъзнаваме и нанасяме фатални белези в отношенията си с хората! Объркваме и нашия, и техния житейски път...
Не се моля да бъде лесен моят житейски път!
Предпочитам той да бъде такъв, какъвто ми е нарисуван от съдбата. Интересно ми е какво ще се случи с мен!
Не се моля да вървя по магистралите (там са всички и движението е много интензивно, може някой да ме прегази)! Не предпочитам да получавам всичко опаковано като коледен подарък, а сама да си го създавам.
Горещо се моля само за едно - да не греша! Никога! А това, което съм грешала, да бъде забравено!...
...
И така... разбрах как трябва да се предпазя от грешката!
Ще я приютя - у дома на топло и удобно! Всички вкъщи ме познават, ще опознаят и нея, за да не се налага повече да ме среща. Ще заживеем заедно, ще разгадаем своите слабости. Ще станем дори приятели...
...
Грешката се усмихна!...
Защото тя не беше вече сама и беше Осъзната!
© Десислава Вълова Все права защищены