Аз съм бежанец.
Държавата, в която съм се родил и израснал загуби война с по-силен от нея противник и беше оставена да бъде разграбвана от победителите.
Те поставиха на ръководни места техни марионетки, и с тяхна помощ заграбиха всички природни богатства. Те контролират енергетиката, горивата, образованието, медиите и търговията на страната ми. Разбиха армията ни. Унищожиха производството и селското ни стопанство и премахнаха всякакви митнически ограничения за внос на чужди стоки.
Победителите пренаписаха историята ни, подиграха се с културата ни и поквариха децата ни. Вкараха свои производства и ние от немай къде бяхме наети да работим за тях за мизерно заплащане. Нямаме никакви права и сме като роби в собствената си страна.
Един ден не издържах и си казах. "По-добре да съм роб... още в чужда страна а не в собствената си", и заминах на запад.
Там поне разбирам защо трябва да градя всичко от нулата. Все пак не съм се родил там, не съм израснал там, това не е моята земя.
Откакто пристигнах на запад, не съм ползвал и един цент помощи. Работя от втората седмица след пристигането, и то само защото ми отне две седмици да получа необходимите документи. Ако не беше това, щях да работя от първият ден.
Аз съм лекар по образование, но работех всичко, което ми предлагаха. И риба съм продавал, и гуми на коли съм сменял, и санитар съм бил.
Не придирях на работа, защото съм в чужда държава и тукашните хора с нищо не са ми длъжни.
Днес съм гражданин на държавата, в която избягах. С дългогодишен труд и постоянство заслужих уважението на тукашните хора. Никога не съм нарушавал закона. Гледам си децата и те са умни и трудолюбиви.
Аз съм бежанец от България и по произход съм българин.
© Немо Все права защищены
"Не придирях на работа, защото съм в чужда държава и тукашните хора с нищо не са ми длъжни."