От известно време наблюдавам във Фейсбук повтаряемост в определени действия, извършвани от потребителите - мои по-близки и по-далечни ФБ приятели, които протичат в някаква (вероятно ритуална) последователност. Не съм запозната с резултатите, но реших да ги изследвам по-обстойно и да ги опиша в дневник, който може да сложи началото на първите по рода си записки за ново религиозно течение.
Ето и първа част от проучвания ми:
I.
* Според вярванията, Господ проверява редовно цялото съдържание във фейсбук (Той е създател на всичко в този свят, нали? Значи логично, на Него дължим и напредъка в информационните технологии.), така че не пропускайте да сложите на стената си запалена свещ. Получавате бонус "билет за безгрижен живот в Рая" ако отдолу напишете "амин" и по едно перо в крилата за всяко споделяне на снимка на болно дете.
* Не разчитайте, че късметът идва сам. Трябва да се трудим за всичко в този живот, затова се уверете, че поне веднъж седмично поствате снимка на четирилистна детелина, подкрепена от усмихнат елф (който напомня на не толкова досетливите ви фейсбук приятели да споделят поста, за да бъдат и те сполетяни от чудо). Същото важи и ако имате нужда от пари, кола или ново гадже (Важно!!! Не пропускайте "амин" в коментарите!).
* Няма значение каква религия изповядвате. Новото фейсбук течение (за по-кратко ще го наричам Фейсбуковизъм), включва всякакви мистични обреди - от гадаене на карти Таро, през врачуване и до използване на магичната дума "cena" (все още значението и е неизвестно, тъй като обикновено отговорите се изпращат на "лично съобщение").
Следва продължение...
© Миглена Миткова Все права защищены