Дежурният полицай вкара арестувания в стаята. Следователят посочи стола.
- Сядай! Да продължим. Ще запалиш ли?
- Да, благодаря!- Борис запали цигара и заговори отново – Докъде бяхме стигнали? Аа, да, за Стела. Щом се хванах с нея, усетих по-различно отношение от страна на другите момчета. Разбирах ги. Имаше момичета за излизане, момичета за чукане - извинявам се, за секс, а тези като Стела спадаха към вторите.
- А тези, с които излизахте, с тях нямахте ли интимни отношения?
- Имахме. Но там бяха други нещата. Те бяха такива, с които можеше да се създаде семейство, деца. Другите бяха за отпускане на напрежението. Просто секс. Със Стела аз изведнъж преобърнах представите за това. Да, влюбих се в нея, постепенно това чувство се засилваше и прерастваше в обич. Не знаех как ще разреша този проблем, но се надявах да го направя.
- Защо проблем?
- Ами Стела работеше за шефа. Ако се оженехме, нямаше как да продължи да го прави. Това значеше загуба на пари за шефа. Единственият възможен вариант беше да я откупя, но тя струваше много пари. Такива, които аз нямах и не можех да имам. Можеше, но с цената на нещо друго.
- Убийство или...
- Да. Имаше от момчетата някои, които изпълняваха такива поръчки. За други хора, срещу заплащане. Естествено, само гадаехме кои са. Никой не го оповестяваше. След време на сцената се появи нова групировка, водена от някой си Светеца. Бивше ченге, от специалните. Изгонен от системата за вземане на подкупи и изнасяне на информация. Как не го бяха осъдили, не зная. Явно имаше солиден гръб. Влезе в играта брутално. Неговите хора атакуваха дори сред бял ден. Пребиваха конкуренцията, дори се стигна до убийства.
- Помня някои от тях.
- Мнозина просто изчезнаха. Избягаха или бяха убити. Шефът му предложи среща, но онзи отказа. „Защо да делим, когато всичко ще бъде мое”. – му отговорил. Тогава шефът разбра, че войната е неизбежна. Или те, или ние. Само че ние бяхме в бизнеса с проститутки, търговия по пазари, а те се намесваха и в дрогата, в търговията с оръжие. А за там трябват яки протекции. Случаен играч не влизаше.
- Разкажи ми за стрелбата по шефа ти.
- Шефът се прибираше от някаква среща. На едно от кръстовищата го засякоха и изрешетиха колата му с автомати. Как оцеля, просто не зная. Отърва се с уплах и множество рани. Тогава реши, че има два пътя за него. Да се откаже и изчезне или да елиминира Светеца. Обаче тези, които можеха да го направят(от нашите хора), липсваха. По гореспоменати причини. Шефът извика Янко. Той щеше да свърши задачата. Тогава предложих да отида и аз. Помолих го, ако се справим, да пусне Стела. Съгласи се. Все пак печелеше повече, ако елиминираме конкуренцията. От битака купихме военни униформи. Кой би се усъмнил в двама сержанти, разхождащи се по улицата. Така и стана, дори още по-лесно. Светеца не очакваше да бъде нападнат толкова отблизо и пред толкова хора. Янко го застреля с един изстрел. Вторият беше за сигурност. Аз стрелях, за да предизвикам паника. Охраната му се оказа на ниво. Професионалисти. Докато се изтегляхме, улучиха Янко. На място го оставиха. Аз успях да стигна до колата. Подкарах към края на София. Преследваха ме и полицията, и неговите хора. Щях да се измъкна, но завих за по-пряко по онази еднопосочна улица. И тогава изкочи бабата с детето... Набих спирачките и завих на дясно. Спряха ме паркираните коли... И белезниците на полицаите щракнаха. Това е всичко. Няма какво друго да кажа. Сега знам какво ме чака. Аз направих своя избор в живота. Единствено съжалявам за Стела. Обичам я! Не съм изпитвал чувства към никоя жена така, както към нея.
Борис запали нова цигара. Наведе главата, притисна я с ръце и заплака.
© Христо Костов Все права защищены
Хареса ми, много.
Поздрав и усмивка.