Скъпа, каза той, ще взема да направя едни кюфтета за гостите. Какво да му мислим – кюфтета, бира, залязващо слънце, ние на люлката върху терасата…
Кюфтета ли? – вдигна вежди тя – Хм… Може. Само да са нормални…
Какво значи „нормални“? – учуди се той не за първи път и пое по очертания познат коловоз – Нашенските кюфтета са си нормални балкански кюфтета…
Да, бе – каза тя – Нормални… Ще сложиш лук, ще добавиш някакви подправки…
Е, че как нашенско кюфте или кебапче без лук? – за пореден път се изненада той – Лукът е основата, каймата е базата за оформянето…
Основа, база – започна да вдига пара тя – Направи нормални кюфтета, от каймата, дето ще ти я избера в магазина…
Оппа… - веждите му се събраха в Източен фронт – Че то тогава няма да са кюфтета, а пържена кайма…
Какво ще са, аз ще кажа – носът й опря тавана – Искам нормално ядене! Никакви подправки, лук, остава само… Ти и моркови ли ще добавиш?
Не само – каза ледено той – Каквото трябва, за да ухае кюфтето. Аромат! Не пълнеж за корема…
Колко пъти ще ти казвам, че не обичам моркови – завираше тя – Слагаш ги в кюфтетата, в картофената яхния, в супата…
И аз не обичам грах – рече той – обаче, го прибавям в руската салата. Че как без моркови или грах в някои манджи?
То трябва май да провря да не сложиш чубрица – предупреди тя – Щото с нея…
Ама те така си вървят – учудено почна да я учи на елементарни неща той – Искаш таратор, риба, картофена салата без копър. А те са свързани… Или това с чубрицата. Нашенска миризма си е. И мащерка може да добавя. Не всичкото, ама мога да подбирам според сезона…
Стига! – излизаше вече от познатите релси тя – Никакви кюфтета от теб! Аз ще ги направя. Без мъжки фукни и фантазьорщини! Домакиня съм…
Нима? – учуди се той – Казвай го понякога, че иначе не личи…
А ти… - пусна градоносния облак тя…
И спокойният ден отново дерайлира в познатата пропаст…
Победиха женският разум, здравият формализъм и убедеността, че Тя е винаги права. Дори летейки в пропастта...
Вечерта гостите бяха доволни. Имаше много бира. И някакво мезе от пържена кайма…
П.П. Случайно научих как се записва пряка реч. Липсата на тирета е с друга цел - стилова.
© Георги Коновски Все права защищены