Мамо, иска гуш!
Болницата се намираше в покрайнините на града, затова паркирането не бе затруднено през сутрешните часове.
Госпожа Ванина Белини паркира автомобила си, слезе от него, отвори задната врата и протегна ръце към седящия на задната седалка в детско столче Мони.
– Мама, ще те откопчае... и после ще отиде да вземе едни изследвания.
– Мамо, иска гуш! – протегна ръце тригодишният ù син.
– Ох, на майка! – целуна го тя по челото, притегли го в майчините си обятия и нежно го притисна и гушна.
***
Госпожа Ванина Белини седеше на един стол в кабинета на личния си лекар и държеше в ръце снимките от направения ù вчера ядрено-магнитен резонанс и ангиография.
– Съжалявям да го научите от мен – с тих глас каза докторът, но изследванията ви показват, че имате аневризма на артериите по мозъчната основа в предните отдели на Велизиевия кръг. Възможните усложнения са хеморагичен инсулт, в резултат на руптура (разкъсване) и възможна смърт. Трябва да ви оперираме незабавно!
Госпожа Белини стисна силно сключените си пръсти до болка и усети как студени тръпки полазват по гърба ù.
– Разбира се, докторе... съгласна съм. Но моят съпруг сключва важна сделка в чужбина.
– Съветвам Ви незабавно да постъпите за операция – твърдо каза лекарят.
Тя не отговори, излезе от лекарския кабинет, бръкна в дамската си чанта и извади един смартфон. След пет дълги позвънявания съпругът й отсреща вдигна и я изслуша.
– Не им вярвай на лекарите... - наставнически каза той. - Те искат само да ни вземат парите с тази операция. Успокой се! Връщам се след седмица и след като успешно приключа тази сделка за пет милиона долара ще отидем на друг лекар... и за по-малко пари.
***
Госпожа Белини се прибра в дома си. Набързо сготви вкусна храна за обяд за нея и тригодишния й син – тръгна към хола да го повика да се нахрани, но изведнъж усети тъпа пареща болка пронизваща горната част на главата й. Тя хвана главата си с две ръце, но болката се засили. Изведнъж загуби съзнание и припадна. Свлече се точно до тоалетката в хола като удари главата си в острия й горен ръб.
Тялото на Ванина падна на пода и не потрепна.
Малкият Мони бе седнал на килима в хола и си играеше с едно жълто камионче от екологично чисти материали когато чу как майка му падна на пода. Остави камиончето и стана. Малките крачета затупкаха по пода и тогава видя падналата жена.
– Мама... мама, – извика той и застана прав до нея.
Майка му не му отговори, както обичаше да прави когато чуеше думата „мама”. Мони се зачуди защо не чу гласа на майка си; не разбираше защо тя не помръдваше и не му отговаряше.
Клекна до нея и повдигна дясната й ръка с неговата ръчичка, сложи главичката си под дланта и погали косичката си. Много пъти тази ръка нежно го бе галила – но сега не помръдваше. Отново натисна надолу дланта и погали главичката си в майчината ръка и отново ръката не помръдна.
– Мамо, ставай. Мамо, иска гуш! – уплашено каза момченцето. Искаше тя да стане и да го гушне.
След като мама не стана то реши да й помогне. Изправи се, протегна ръчичка и достигна до ръба на тоалетката на майка си. Там бяха наредени гримовете й, стъклени шишенца с парфюми, кремове и женски списания. Протегна ръчичка отново и стисна бебешкото олио с което мама му мажеше дупенцето. Свали го долу, напъна с пръстчетата на двете ръце и го отвори. Изля от олиото върху дланта на едната ръка а после и на другата.
– Иска, маже мама... и мама да стане и да прави после гуш.
То постави малките си пръстчета върху гърдите й и започна да натиска колкото сила имаше. Малките ръчички галеха и натискаха майчината гръд с надежда тя да се раздвижи.
– Лаз, два... лаз, два – натискаха детските пръстчета майчината гръд. – Мамо, иска гуш!
Нежните детски ръчички натискаха и търсеха да масажират сърцето на мама.
– Мамо, ставай... мамо, студено ми е... ставай! – зарева то и очичките му пуснаха сълзи. – Мамо, иска гуш!
Мони не разбираше защо майка му не помръдваше, не му отговаряше и защо майка му не иска да стане и да го гушне.
***
Тялото на госпожа Белини беше открито благодарение на двама кабелни техници дошли да инсталират цифрова телевизия на етажа в сградата. След като усетили неприятна миризма на разлагащ се труп идваща от съседния апартамент, на този в който работили, те се обадили на полицията; после заедно разбили входната врата и открили тялото на мъртва майка и измършавяло от глад момченце седнало на пода до нея.
Спукана аневризма в мозъка бе причината за внезапната смърт на тридесет и две годишната Ванина констатираха патоанатомите.
***
На стената в хола на този апартамент продължаваше да виси снимка в сива рамка. На нея щастлив баща, усмихната майка и едногодишно дете – бяха прегърнати и изглеждаха щастливи. Бащата рано сутринта беше регистрирал търговско дружество - от малък мечтаеше да стане търговец и да забогатее независимо на каква цена.
КРАЙ
©Сър Димитри 2013
© Copyright
© Сър Димитри Все права защищены