Ръцете й бяха толкова студени,но тя не искаше да се прибере. Цялото и тяло трепереше от студ,но сърцето и все още тлееше. Изгаряше го една неизживяна,несподелена и невъзможна любов. Там някъде навън в мрака и студенината се беше потопила в спомени. Нощта се спускаше прекалено бързо. Момичето имаше още около два часа преди да се прибере. И тя не ги използваше,за да отиде на кафе,както правеха повечето й приятели,а ги използваше,за да мисли за нейното момче. Всички и бяха обърнали гръб,смятаха я за осубнячка,а тя беше толкова мило и чувствително момиче. Грешките й бяха че вечно се самосъжaляваше,казваше си: "Аз съм виновна за всичко!". Винаги мислише за нещата от лошата им страна,в смисъл че ако и престои някаква задача,тя си казваше: "Не,не няма да успея."; "Като се знам колко съм зле." Беше песимиска. Но тя имаше две приятелки,които я обичаха искренно и не ги интересуваше,че е малко странна,не им пукаше за мнението на другите. Но на Илена и пукаше какво мислят другите за нея, тя вечно страдаше заради думите на "приятелите" й. Те й говориха зад гърба и разправяха гадни лъжи за нея. И тя страдаше повече и все повече. Два пъти беше направила опит за самоубийство,беше и писнало от гадния живот,от "приятелите",от ЛЮБОВТА. Толкова пъти й бяха разбивали сърцето,че вече им изгуби бройката. Но тя не беше грозна,не за това я отхвърляха,а защото се попадаше на неподходящи момчета. Някой бяха кухи,други срамежливи,трети простаци... За нея нямаше любов,нямаше приятели,нямаше живот. Мислеше си че най-сетне е намерила истинската любов, но и той се оказа като всички останали преди него. Но тя въпреки всичко все още го обичаше,все още сърцето й трепваше щом го погледне. Но какво от това?Като той се прави на интересен и не вижда какво изпуска. Никой не можеше да разбере и да надникне в чувствата на Илена, тя криеше всичко в себе си,и преглътваше отново и отново горчивината. Докато един ден трябваше да сложи край,да каже "Стига!". Рано сутринта тя се събиди,както обикновенно към 9:00 беше събота и не се налагаше да става рано за училище. Седна на масата и написа две прощални писма адресирани до двете момичета, които макар и за малко винаги я развеселяваха. Това бяха най-добрите й приятелки Елена и Ирина. Мина през домовете,където живееха и пусна писмата в пощенската кутия. Запъти се към центъра на Горна Оряховица. Там имаше една огромна недовършена сграда още от времето на комонизма,наричаха я ДНА,което в превод значеше "Дом на народната армия.".Но всички които я посещаваха я бяха прекристили на "Държавна наркомана агенция",предполагам всеки би се досетил защо я наричат така. Илена стигна до нея,влезе вътре и се къчи по стапалата до последния етаж. Промуши се през няколко дупки и се качи на един от покривите. Погледът и замръзна там беше момчето,заради което страдаше толкова много. Това беше Димитър. Той стоеше там осъмотен и сякаш размишляваше много задълбочено. Илена го подмина без да му каже дори и "здравей". Но той си извъртя главата,видя я и я заговори. -Хей Иле едно здрасти няма!К'во праиш тука сама? Тя се обърна,погледна го и дълго време не му отговори. Гледаше го право в очите,в тези очи които я нараниха дълбоко. -Ам здравей.-глъсът й се снижи-Ам реших да направя нещо,което отдавна исках да направя. -И какво е т'ва толкова потайно нещо?-попита я със зачуден поглед. -Не мисля че те интересанти!Защо да ти казвам? Митко я погледна въпросително и се почувства сякаш обиден. Тя се обърна и направи още 2-3 крачки напред. Стигна до парапета на покрива и се къчи на него. -К'во ша праиш?Ша се самоубиваш ли?Хахахаха. Митко каза тези думи на шега,но дори не подозораше,че точно това ще направи. -Хмм позна!-спокойно отговори Илена -Какавоооо?Ти добре ли си?Слизай от там бързо!-глъсът му вече не беше шегувит -Точно за това ще скоча,защото всички ме мислите за побъркана!Особено ти! Тя вече не говорише спокойно,а крещеше. -Никога не съм казвал че си луда! -Само си ги мислеше,нали?! Димитър беше стаписан.Той не беше казвал такова нещо,но може би си го е помислял не един или два пъти.Замълча и не отговори на въпроса й. -Сбогом,Митко!Сбогом и знай че те обичам!-сълзите прокапаха от лицето й -Не недей не скачай!И аз те обичам,но по свой начин. -И к'ъв е тоя начин?Не ти искам братската обич!Искам теб! -Знаеш,че никога няма да можем да бъдем заедно,но това не е повод за самоубииство!Трябва да живееш! -Не ми се живее.Омръзна ми от омразата и пренебрежителния поглед на всички! Ще скоча независимо дали искаш или не! -Не!Недей!Моля те не скачай! -Прекалено късно е. И тя се понеси надолу към безкрайността.Най-сетне беше свободна и никой, никога нямаше да я нарани повече. -И-л-е! Той изтича до парапета и се надвеси.И я видя тя беше паднала по гръб...и не мърдаше.Беше мъртва. Той седна на парапета и пророни няколко сълзи.За пръв път някой плачеше за нея,и то искрено. -Съжалявам Иле.Съжалявам за всички,което ти сторих!Дано да ми простиш, и дано да си на някои красиво място,красиво като теб.И чакай ме там, защото знам,че ще се срещнем отново. И той наведе глава...
леле, как откачам от тия правописни грешки... Илияна, хубав ти е разказа. Много е хубав даже, но тия глупави грешки много дразнят. И това "ам" пред почти всяко изречение... Вярно е, че сега повечето говорят така, но нали всеки необикновен човек се стреми да е повече от обикновените хора... Също е вярно, че тъжните разкази са по- красиви от щастливите, но все пак нека има малко оптимизъм... Иначе те поздравявам за хубавата идея. Не ми се сърди, мила. Просто виждам в теб нешлифован талант и искам да ти помогна да го усъвършенстваш... Поздрав
Просто съм такава и разказите с тъжен край ме привличат най-много.Може би чрез тях разкривам една част от себе си.Пак и просто не мога да пиша разкази,които имат хепи енд,защото не са ми присъщни.
Много интересно..Но защо използваш реални имена...Предполагам че има реални хора с тези имена..за които пишеш тези разкази..и може би са ти приятели..Но мисля че твоите разкази биха се изтълкували по погрешен начин и някои би постъпил както твоята героиня в разказа..За това мисля че е по добре да се пишат по позитивни разкази които биха давали стимол на хората, за да бъдат по-силни и да не се пречупват толкова лесно пред трудностите на живота...Помисли в тази насока...Мисля че ще баде по добре...Благодаря...
Хубав разказ Илияна, предполагам, че много лични преживявания си вложила, но тази категоричност на края ме тревожи, надявам се, че няма да последваш героинята си! За един автор е от голямо значение и правописа - това е само съвет и с усмивка!
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.