26 дек. 2015 г., 20:29

В тютюмахата 

  Проза » Другие
479 0 1

          Леля  Тютюмаха мяза на огромно вретено: косата ù - огнено червена, подстригана на черта, в пъстро сако върху шарена блуза и памучен клин, над който прелива шкембе, после - цици и накрая - едър пластмасов гердан в тюркоазен и морав отенък.Някой я е въртял, въртял, въртял, намотавал е около кръста слоеве тлъстина и накрая изглежда уморен е заспал.  Тогава леля Тютюмаха се е отскубнала от ръцете му и с въртеливи движения се е понесла из коридорите на властта, в тютюмахата на събитията. 

          И се върти, и се върти, и никой не може да я настигне... А уж 68 години прехвърлила! Пишела, казва, Европейски проекти. Да има прогрес в науката ги пишела, а не защото не ù се прибирало в огромния празен апартамент. Празен - в буквалния смисъл на думата.  Празен, празен, като главата на леля Тю- тю- тю-... госпожа Тютюмаха.

© Павлина Гатева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Новият поЛитик - може да се каже, не е толко зле - поставя си "нелеки" задачи и няма да се успокои, докато не ги изпълни..., знае и как да изглежда...!!!
    "И се върти, и се върти, и никой не може да я настигне..."
Предложения
: ??:??