Хапят ли мъглите в тихите утрини, когато се пробуждаме и докосваме светлината с очите си за последен път...
В гората тежка влага се спуска, като сълзи от дърветата, които тъжно въздишат и тъгуват на раздяла...
Някой се киска неудържимо в мъглата. На кого ли? Може би на края на мечтите...
Знае ли някой колко лесно се губят следите им сред широкия друм на живота?
Знае ли някой колко струва болката в сърцето при всяка изтляла и изгубена мечта?
Измамна се струва сега за душата всяка предложена цена. Копнежите ù са с тежестта на една подхвърлена монета - само една!
Онези двадесет и един грама, които е тя, могат ли да бъдат оценени...
* * *
21 грама - това ли е всичко?
На толкова се претегля душата на човек. Онова, което може да изгради огромни колони, оставащи с хилядолетия, претегляйки се излиза, че е толкова леко и незабележимо.
Колкото една шепа прах, която с леко подухване изчезва завинаги.
Мисълта, която може да напълни хиляди книги за един живот с думи, претегляйки я ще се види, че не е по-тежка от няколко страници.
Странно и неестествено е всичко това. Оглеждайки нещо толкова обемно като разума, е трудно да се приеме, че всъщност всичко е събрано в едно малко грамче, което е реалността.
Онази Реалност, която често бъркаме с Безкрайност...
* * *
В 21 грама е затворен геният, поетът, художникът, писателят, откривателят, артистът...
В 21 грама са скрити любовта, омразата, надеждата, отчаянието, изпращането, очакването, радостта, болката...
За тези 21 грама ли е цялото търсене и преследване на несбъднати мечти през целия живот, на който дните му се събират в една шепа...
Значи ли, че може да се измери полета на въодушевлението от радостта на живота в тези няколко грама?
Толкова ли тежи раждането?
Или смъртта?
21 грама - това е всичко! Един живот, който може да покрие една планета с делата си, ще отлети като перце и никога няма да се завърне.
Малко е, но пък е болезнено реално.
* * *
Денят угасва тихо, с него и всички цветове. Всички шумове. Всички гласове. Всичко...
Гората мълчи, дърветата са свели смирено короните си и изпращат последния лъч светлина, който се отразява за последен път в гледащите го очи.
За сетен път...
Първата изгряла звезда в нощта ще бъде и последната, която очите виждат. Далечна е и е родена сред Безкрайността. Единствена и само една в небето.
Дали ще приеме отлетелите двадесет и един грама?
Тя - звездата...
© ГФСтоилов Всички права запазени