18.12.2011 г., 17:37 ч.

Антураж 

  Есета
1028 0 0
2 мин за четене

АНТУРАЖ


 

Антураж: приближени доверени лица, които са постоянно около някого.

 

Всеки от нас има антураж, било то от двама, трима или повече души. Имаме им доверие, споделяме, обсъждаме. Често се появяват интриги и караници в групата, но повечето пъти се преодоляват в името на приятелството. А кого всъщност можем да наречем „доверено лице”? Приятел?  Този, който изслушва тайните ни? Този, който ни защитава от НЕдоверените лица? Или просто този, с когото имаме най-много общи неща. Когато става въпрос за така нареченият антураж, ние (не) сме много внимателни.

 Безкомпромисно преценяваме кого можем да държим непрекъснато около нас и кого - не. На кого можем да предоставим най-пикантните си истории, най-дълбоко критите си тайни, най-лошите си страни. Това преценяване можем на разбием на няколко етапа – етап на запознаване (преценяване на мимики, жестове, външен вид), етап на изпитване(преценяване колко доверен може да бъде съответният потенциален член на антуража) и осъзнаване (преценяване дали ще го въведем или не в групата на доверените лица). Първият етап е начална фаза на процес на изграждане на впечатления – слушаме човека, наблюдаваме го, наблюдаваме как другите го приемат. От няколко изречения стават ясни много неща, ако сме достатъчно внимателни. Тук не може да се пропусне добре познатият факт, че много хора гледат първо външния вид на някого и това е първостепенен фактор за това дали му предстои да стане доверено лице. Това и колко точно голяма ще е изгодата от „приятелството” с този човек. Има немалко личности, подлагащи бъдещия си антураж на какви ли не неща в опит да разбере докъде ще стигне той в желанието си да се включи в кръга – непрекъснатото командване, сипещите се обиди, глупаво държание…

Но настрана повърхностните или не дотам повърхностни методики за оценяване на потенциалните приятели… Всеки осъзнава колко почти жизненоважен е антуражът. Защото липсата му води до лошата самота – колко от вас са изпитвали усещането, че точно в този момент, когато ти предложат повишение, гаджето с което си скаран ти звънне и предприеме първата крачка, сестра ти ще се омъжва (преди теб) и така нататък – списъкът с възможни катаклистични събития е дълъг – ти няма с кого да споделиш? Случва се човек да се хване дори за най-недостойния кандидат за приятел и да излее върху него фонтана от чувства, мисли и тревоги, забравяйки така важните три кръга на оценяване. Затова – нека оставяме нещата сами да дойдат на мястото си без ние ги изкривяваме в опит да унижим (искам да кажа изпитаме) кандидата за приятел. Защото дори той да премине успешно кръговете на оценяване (унижение), нима ще смята за много нормален начина, по който е влязъл във вашия кръг и няма да усети колко точно отчаяни сте били? Рано или късно, всичко си идва на мястото и никой не остава самотен, ако знае как да се държи.

 

 

© Десислава Добрева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??