24.03.2008 г., 14:50 ч.

Да знаеш ти живота как обичам 

  Есета
4296 0 2
1 мин за четене
Да знаеш ти живота как обичам

             Да си мъртъв не е хубаво. От тази гледна точка всички трябва да обичаме живота. Но дали действително смъртта е най-лошото? Нямаме база за сравнение, няма оцелели, за да кажат. Ерго - няма да сравняваме. Животът си е живот и с нищо не може да се замени.
             "Наслаждавай се на малките неща" - казват мъдрите хора. И аз съм съгласен с тях. Да си намериш перфорирано билетче в трамвая, десет стотинки на улицата, да се прибереш точно преди да завали... Но това е късмет. Тук говориме за реално случващите се неща, за тези малки удоволствия, без които не минава нито един човешки живот. А именно - приятелскя глас в доброутрошния поздрав рано сутрин, слънчевите лъчи и лежерно-сънливия съботен обед, вечер на диванчето пред телевизора в пълна безтегловност. Това е животът в цялата му природна прелест. Без грижи, без проблеми, без лошият шеф или мързеливите подчинени - пълна безтегловност.
             И тук, по Закона на всеобщата гадост (ЗВГ), се появява той, тя, то... нещо! Което нещо е създадено сякаш от самото зло, за да ни дразни. На прима виста ми идва акцизът. Той е олово в джобовете на "старите цени". И тутакси всички горчиво започват да клюмат. Я стига! Александър Македонски имаше колко хиляди армия и го победиха, а сега нас ще ни сломи някакво листче. Добрата новина е, че докато има акциз, ще има и върху какво да се прилага.
             Това беше само пример, само малко парченце от ЗВГ, но разкриващо оптимизма като неделима част от любовта да се живее. А оптимизъм ни е нужен, дори, ако може още една порция - да си я увием за вкъщи. Аз вече си прибрах мойта, защото не искам акциз върху любовта си към живота.

© Мартин Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Добре бе! Щом си казал, ще се живее! Пъхвам си оптимизма в джобчето и се надявам да не го забравям и утре! Продължавай с добрите идеи!
  • Според мен човек трябва да живе за малките радости,да не се отчайва въпреки болката иг орчилката на живота,да гледа напред и да е сигурен,че утре ще е по-хубав ден от днес.Защото след болката идва радостта, а за да отцениш колко си щастлив с това ,което имаш ,първо трябва да го загубиш.За това хора радвайте се на това,което имате и да не ви пука от нащастията ,защото има само един живот и трябва да се изживее качествено и на макс,защото повторения няма !!!!!!!
Предложения
: ??:??