Какво бих променил в съвременната глобализация
Глобализацията е незаобиколима част от развиващия се свят. Тази дума, в превод от френски означава "общ" , "взет изцяло". В политическо отношение глобализация се употребява в смисъл на уеднаквяване на изискванията на стоки и услуги, цени, в страните от ЕС валута да е еврото. Много примери могат да се дадат за това какво представлява глобализацията.
Аз не съм против глобализацията, която е реално партньорство и взаимно подпомагане на страните, но съм противник на тази глобализация, която в момента ни демонстрират нашите политици, политиците на САЩ, както и двойните стандарти на ЕС. Не може някой немски професор да настоява ние, с хилядолетна култура, да променяме азбуката си на латиница, защото "това е глобализацията" или в Евроконституцията да не се залага на християнските ценности. "Евроатлантическите ценности", с които ни надуха главите наши и чужди политици, които съсипват стопанството ни, не ни харесват. Някой ще каже, че това е Европейският съюз. Е, ние не искаме да приемем тези "ценности" , или по-скоро ултиматуми на практика, не ги приемаме, независимо в Европейски или междугалактически съюз влизаме. Тези изисквания правят стандарта на българина по-нисък, а не по-висок, както се опитват да ни заблуждават отделни коментатори. Ето тези неща в глобализацията аз не харесвам, защото това не е взаимна помощ, каквато трябва да бъде. В момента това понятие е изкривено до неузнаваемост и се иска от обществото да го приеме такова. Глобализацията не трябва да противоречи и да има за цел да заличава отделни нации и култури, както има усилени опити за това в момента. Всяка култура трябва да бъде уважавана от останалите, вярата, писмеността. Защото, за разлика от турците, които напират за отцепване на цели региони на България, чрез строене на джамии на места с по пет мюсюлманина, чрез незаконни ислямски фундаменталистки организации, чрез опитите за втори официален език турски в парламента, както и опити за построяване на паметник на Сюлейман паша, за разлика от тях, ние столетия наред сме строили, докато те са рушили и сега нагло определят тази своя наглост като "толерантност", "част от глобализацията" и други подобни лъжи. И най-големият абсурд е, че наши продажни политици не казват дума напреко на тези антибългарски заявки.
Тези неща от глобализацията аз не приемам, защото това е изкривена глобализация, не ги приемам и няма да ги приема. Всеки народ има култура, език, писменост, вяра и те трябва да бъдат уважавани от всички, а не да се заличават. Затова - стоп на "глобализацията"!
© Викернес Всички права запазени
Ена, благодаря ти много за коментара ми към есето.Съгласен съм с изказванията ти за преоткриването на доброто в човека, но в първия ти коментар ти погледна на нещата индивидуално,докато Димчо и Арихо гледаха целокупно на народите.Но си права и те подкрепям в повечето неща. А в тези които не - може да не съм съгласен с мнението ти,но винаги ще защитавам правото ти да го кажеш.