Да си шеф у нас е сладка работа. Не е важно да притежаваш необходимите качества за това - достатъчно е да се чувстваш значим и всички да ти се кланят. Думата на шефа е закон, той никога не греши и тежко и горко на онези, които дръзнат да му се противопоставят. Особено опасен е шефът-интригант – истинско социално зло с непредвидими последици. Следвайки старата максима „Разделяй и владей!”, той отлично борави с богатия арсенал на интригата: от уж безобидни намеци през манипулации и инсинуации до открити клевети и хули. Иначе пред общественото мнение държи да минава за справедлив и принципен ръководител. Забелязали ли сте, че шефът-интригант действа с устни заповеди и никога не оставя следи? След грижлив кастинг си избира най-услужливия подчинен-маша. Всяка уважаваща себе си маша притежава остър нюх и още във въздуха улавя намеците на шефа, а идеалната предугажда и най-съкровените му мисли. Случва се от прекомерно престараване подчиненият да издъни шефа си, но веднага бива заменен с друг. И ако работата се размирише, майка й жална на машата! Върху нея пада цялата отговорност и тя е бушончето, което изгаря, за да не изгърми цялата инсталация. Да не чака никаква пощада от шефа си - той е от капитаните, които първи напускат потъващия кораб, демонстрирайки пълно безхаберие. У нас е по-голяма вероятността да видиш извънземен, отколкото – шеф, подал оставка...А бедната маша я чака от невинно мъмрене до (само)убийство. Примери за това – много. Добре е машата да проявява по-голям инстинкт за самосъхранение, за да се защити в случай на нужда. Техниката предоставя чудесни възможности за това. Друг е въпросът, ако е решила да се жертва доброволно, но да не се надява, че ще бъде канонизирана за светец/светица.
Шефът-интригант и услужливата му маша са като сиамски близнаци - не могат един без друг. Но днес този тандем няма особени шансове, тъй като нещата бързо излизат наяве под безпощадната светлина на прожекторите. Времената вече са други...
© Вилдан Сефер Всички права запазени
Нека ги заболи. Обществото само ще спечели от това!