От много, много години наблюдавам едно интересно явление и в реалния реал, и във виртуалния такъв. И то въобще не ми харесва!
Става въпрос за това, че навсякъде се срещат хора, които преизпълнени от негативизъм, не можещи повече да го удържат в себе си, започват да го бълват, и да замърсяват с него всеки вид околна среда. Явлението, метафорично казано, наподобява вулканично изригване, но още по-описателен е един друг израз - бунт на задръстена тоалетна чиния, защото излизащото от нея, много повече прилича на онова, което изливат подобни злонамерени човечета.
И тук става нещо доста интересно,което не само аз си обяснявам с донякъде робската народопсихология на един свикнал да търпи и да мълчи народ. Появи ли се такова порочно явление, мнозинството се притаява в хралупите си и започва една игра на мишкуване. С две думи, иначе на пръв поглед, решителни личности дори, предпочитат да изчакат бурята да отмине, а те, удобно и безопасно, наслаждавайки се на своя домашен уют, често попържвайки дори под носа си, или на ум отговарящи смело и доблестно... просто не предприемат нищо, за да бъдат чути...
А негативизмът се лее и лее, и единственото само неколцина "луди", се изправят и го поглеждат в очите... Уви, "лудите" от тази порода не са много в любимата ни Родина, докато тези, които говорят с гласа на омразата и завистта, сякаш се самоклонират... И в един момент, сред почти тоталната страхлива тишина, остава да ечи почти сякаш само техният кръвожаден вой...
И в това е страшното! Така страничният наблюдател остава с впечатлението, че в публичното пространство, само злото е на мода, защото само този, който говори, само той ще бъде и чут!
Тъжна истина е това, тъжна и тежка.
А иначе, оправдания много. Става въпрос за тези, които за да оправдаят ненамесата си, ще ги открият за да успокоят /приспят/ своята съвест. От не искам да падам на това ниво, през убии глупака с мълчание, до това не ме засяга лично... и още купища, купища подобни...
Да, оправдания винаги ще се намерят, но... докато почти всеки си има такова, което му пасва по размер, цвят и комфорт, нищо няма да се промени! Злото ще продължава да завзема все нови и нови територии, "лудите", които са малцинство, ще продължават да изглеждат като истински такива, и... ще си живеем все в същото блато!...
А аз, като човек, не искам да битувам в такова! Надявам се, и Вие...
04.05.2020.
Георги Каменов
© Георги Каменов Всички права запазени