18.02.2009 г., 23:37 ч.

Практическият человек днес 

  Есета
3199 0 0
3 мин за четене
Практическият человек днес...

Уви, и такива ги има

Днес практиката ни учи едва ли не на всичко, щото "всичко става с практика". Практическият человек е много повече от истински човек, дали от практика - не знам! Днес истинският човек държи на приятелите си, на семейството си и на нравствените ценности, заложени у него, докато другият типаж, по-практичният, той "държи" на много повече неща! За него неприятелите са вид стъпало по пътя към щастието, а убийството не би било пречка, стига да води до крайната цел.

Та този велик, вездесъщ, всемогъщ едва ли не херой-практикант е приспособим към неща, които не харесва, но какво значение има дали харесва нещо при положение, че няма сърце, да го почувства и гордост, от тази, истинската, да го задържи. Той не просто е продал душата си на дявола, но и е сложил и поне 30 % надценка! Не че има друга твар освен Азазела, която да купува такива "неща". А това писано яйчице, маминото сладко подмазваче далеч не е просто устроено! То владее кунг-фу, лицемерие, преиначаване, скромност, пестеливост (не и в подмазванията), приятелствуване, макромолекулярна химия и още толкова много, че лъжата за нищо я няма, а разменната му монета е именувана "прецакай приятелче"!

Материалният свят, в който се намираме, определено допринася много за тази форма на съществуване, наречена "практическия человек", та тя не спира да еволюира, но не е само светът виновен, защото все още има истински хора, или си викате "ИМА ВРЕМЕ и за тях"...? Който и да питате, ще ви каже, че всичко се постига с много практика, от тук малко, от там малко, цапцарап и на богатия раб. Пък и какво толкова е едно навеждане на главата, ако ти носи щастие, а и сигурно боли само първия път... Измекярчето има правилното поведение за всяка ситуация, правилния образ, тактика и куп неща, за които едва ли бихме се замислили, но не стои гладно. ;) ... "пълний джоб не е беда, а бедността е само грозна."  Малко или много днес всички искаме да сме материално осигурени, беда е, когато се стремим само към това, без значение пътя, който изминаваме до него! Интересно, но факт, е че лицето, което описвам, съществува откакто свят светува - Юда, Брут, евреите от Шекспировите комедии, че и не само от неговите, Сергей Станишев и т.н, което доказва хипотезата ми, че практическият человек е професия! И то каква!

Общителността е безценна, защото професионалистът трябва да има приятели, били те не толкова близки или фалшиви, нищо че преобладават неприятелите, все пак нали от някой трябва да се възползва?! Дар слово за лъжи и по възможност дар секси - за пари. Истина е, че докато има такива, които си отварят... сърцата за пари, ще има и такива, които си мислят, че с пари всичко се постига, а и какво е в днешно време секса за една нощ? На умните им доставя поне 1 месец лентяйство и финансово безгрижие, а коварните взимат по цял развод и половин императорска зестра. Както казах, всичко е въпрос на практика, а когато го правиш с капчица хитрина, щипка изобретателност и халба наглост, можеш да си сигурен, че няма да е буламач! Въпреки всичко има разлика между това да продадеш тялото си и да продадеш себе си, не бива да омаловажаваме труда на "хората"! Била тя леконравна или гений, за другите е никоя, а и какво я бърка, че е празна отвътре, това нали не струва пари!?;) Това е нашият век, в който да си мутра е отличие, а да си истински човек е наказание. Век, в който да не поемеш по лесния път е героизъм, но същевременно и малоумство.

В днешно време постоянно виждаме примери за практически человеци - политици, продавачки на любов, мутри, директори на езикови гимназии, търговци и т.н... много са и сигурно оцеляват най-силните, защото няма място за всички на Олимпа, а междувременно съвестта им се дави в Лета, докато спасителят се радва на зелените дървета. Всеки втори богат има интересни тайни... А библията ни учи на честност, добродушие и подаване на другата буза! Еми аз не бих изчакал и първата да ми ударят, от общо четири!!! Как да не бъдеш практически човечец в такъв свят, а? И въпреки всичко "Ubi mel, ibi fel." - Където е меда, там е и горчивината. Историята дава добри примери как свършват практическите хора и познайте, аджеба, колко от тях са умрели от старост!

Днес има само едно нещо, което не се постига с практика! Не се става човек с практика! Не се става добър с практика! Или си - или не!

Non semper erit aestas.

By Moraniel.

© Добрин Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??