През последните няколко години от всички посоки, към които се обърнеш, можеш да чуеш едни и същи риторични въпроси - Кой ни оправи така, че сме на това дередже?, Докога ще ни управляват тия съсипници на държавата? и още ред подобни цинични или не чак толкова. Може би не е трудно да се види че в последно време, не че не е настъпило подобрение, но и затъваме в кашата на мизерията и безхаберието на собствената ни държава. Показателен е факта, че влизането ни в Европейския съюз продължи да усложнява текущата ни ситуация и може би доля допълнително масло в неугасващата политическа и корупционна машина. Може би просто от време на време се сменят имена, но това е без значение, ако името е просто поредния политически ренегат, който се слави с поста си народен избраник, а всъщност е въшливо куче влязло в народния кокошарник да събира яйца и да подлага на простия кокоши народ не плява, ами тенекия. И докато петлите са извън курника на държавата и няма кой да защитава младите пиленца (всеки способен бяга далече извън страната), кокошките навикват на кучешките кражби и почват да снасят все по-твърди яйца. Защо ли? Ами защото на народа му писна да бъде неуправляван. Нямало закони! Как ще има след като тези безсмислени томове с хартия наречени българско законодателство хващат прах в някой провинциална книжарница или са обект на глупави обсъждания по Интернет форуми. Може би правилното наименование на законите е Българско държавно беззаконие или по конкретен пример - Беззаконие за данък върху добавената стойност...и т.н. Тези Беззакония са пример как една държава нарекла се модерна, всъщност не представлява нищо повече от типичен античен полис, даже по-лошо, където племенния съвет събира данък и коли и беси, по причини известни само на боговете. А простолюдието и робите си мълчат - те нямат права, а само непрестъпими задължения. И нека ако може и аз да задам един въпрос - Защо сме се оставили?; Къде трябва да търсим вината? Защо не изкоренихме това ощe докато бе зародиш? Ами защото някой хора са надарена с толкова усърдни мозъци, но не интелигентни, не си правете грешни впечатления, а хитри! Те знаят как да излъжат избирателя с чаша наливно разредено вино и топло кучешко кебапче! И след време няма и това да имаме - те ще си говорят ние ще ги слушаме и ще вярваме, `щото ще сме толкова бедни, че гласът на управляващите ще е храна за душите ни - простото стадо, тръгнало след президент чобанин, свирещ на кавала на държавата и не виждащ облака с дъжд отзаде си. И министри и премиер овчарски кучета - дърпат и хапят ако овцете мръднат настрани. И тук се сещам за един виц: Отишъл беден човечец на църква. Запалил свещ, обърнал се към Бог и му рекъл: - Боже, кога ще оправиш България? Господ рекъл: - След 50 години старче! -Как слез 50, господи не може ли да сториш чудо? -С чудото, дядо, с чудото 50 години. И така докато чакаме чудо да падне от небето и да ни се подобри положението - няма да стане. Трябва всички да вземем нещата в свои ръце. Не е въпрос на потекло, етнос, религия, професия и т.н, а въпрос дали сме истински българи, потомци на ония, които са се борели някога за истинска правова държава. Не бива да се позволява на вълците да влизат безнаказано повече в народната кошара. Нека си спомним онези славни времена на първите писани закони и дори златният век, когато България е мерила сила с византийците, латинците и франките. Не сте ли си лягали вечер и да погледнете напуканата мазилка на тавана и да тракате със зъби от евтината дървена дограма без да се запитате - Кога ще свърши? Ето го и отговорът: Всичко ще свърши, когато ти българино се изправиш сам, без някой да чакаш да те вдигне от стола! Затова задайте си въпроса кой е истински българин и нека да го покаже и на дела - не само на думи в поредната пиянска глътка и маса - това, в което сме най-силни. Запитахте ли се???? Народе?
© Христо Стоянов Всички права запазени