Заглавието звучи като алтернативна версия на Благоевото творение "Що е социализъм и има ли той почва у нас". "Да, ама не !" Тук става дума за нещо наистина по-различно.
Всички масмедии и изявени мастити журналисти се надпреварваха (а някои продължават) да търсят сензацията в отсъствието на г-жа Плевнелиева по време на официалната церемония при встъпване в длъжност на новия Президент.
Що за понятие е "Първа дама"? Това е неофициален термин, измислен от журналисти и използван обилно от "нашего брата журналиста" за щяло и нещяло.
За тях "Първа дама" е съпругата на държавния глава (или евентуално съпругата на премиера) на дадена държава. Други пък означават съпругата на президента като президентша, а съпругата на премиера - премиерша.
Много ми е интересно как биха наричали съпругата на Вицепрезидента - сигурно "Втора дама". А коя ще е "Трета дама" ?
И така, госпожа Плевнелиева постъпи по начин, непонятен за нашите балкански глави. Тя просто ПОКАЗА И ДОКАЗА (не само на предшественичките си, които се кипреха до съпрузите си Президенти, като цветни носни кърпички), че "Първа дама" е редно и трябва да се титулова само избрана за Президент жена.
Г-жа Плевнелиева е САМО съпруга на Президента, има свой личен живот и се надявам, че ще отстоява тази си позиция като присъства на официални срещи само ако е лично поканена или Протокола изрично го изисква.
Поздравявам г-жа Плевнелиева за нейното решение и призовавам всички да зачетем това нейно желание, ако претендираме, че сме джентълмени (за известна част от блогърското съсловие силно се съмнявам, че е така). Колкото до колежките, смятам, че при тях ще надделее женската съпричасност над женското тщеславие и завист.
Какъв е изводът: Поне за мен в настоящата ситуация не съществуват понятията "Първа, Втора, Трета, ... N-та дама".
Защото винаги до (зад) всеки успял мъж, стои една умна жена, а не номер.
Нека се научим да ги разбираме и уважаваме!
А сега нека си представим (не хипотетично), че Президент на страната е жена. Тогава съпругът ú ще е "Първият мъж". Ами ако има втори брак? Тогава той трябва да се "титулова" "Втория Първи мъж". Ами ако и Вицепрезидентът е жена? Тогава съпругът ú трябва да бъде "Вторият мъж". А как ще го наричаме при вариант на втори брак на Президента жена?
Език (журналистически) мой, враг Мой!
© Петър Петров Всички права запазени
Иванова,
"подхвърленият" от Вас непредизвикан призив "Кой не скача е червен!" подсказва за някакви спомени и скрита политическа обвързаност. Жалко, това не само е "Много тъжно... и тъпо", но говори и за непреодоляни комплекси и не много чисти помисли !
Аз казах !
Eva55 (Евелина Стоянова),
Съгласен съм, но нека изчакаме действително важни събития , при които ще проличи дали и как "присъствието" й ще се отрази, за да премахне "липсата" в очите на съпруга й. Засега само истерично се гадае като в приказката за нероденото дете, което като се роди, слизайки по стълбите към избата, брадвата може да падне върху него ....
Хареса ми интересната теза за "тъжния поглед на мъж", когато до него не е съпругата му. Това може да го забележи само жена с остър поглед и силни чувства.