3.05.2024 г., 9:56 ч.  

Невидимото видимо Божие царство 

  Есета » Други
650 2 46
3 мин за четене

В този изпълнен с трудности и житейски предизвикателства свят Божието царство рядко попада в центъра на нашите мисли. Това е доста нелицеприятна констатация, имайки предвид, че Словото на Бога ни учи, че наш пръв приоритет трябва да е да търсим на първо място Божието царство и Неговата правда, като следствието от това наше търсене е, че ще ни се прибави всичко, което е нужно, за да функционираме в рамките на този живот.


Посланието за Божието царство е централно в Новия Завет. Темата за царството можем да открием в думите на Христос, в посланията на апостолите, в пророческата картина от книгата Откровение и т.н. Защо тогава, ако Божието царство е толкова важно, ние се проваляме в това да го поставим на правилното място в списъка с приоритетите ни? Отговорът на този въпрос е много простичък – защото не се вижда. Ако можехме да го видим и пипнем, то тогава щяхме да имаме далеч по-активна позиция в търсенето му.


И все пак, ако решим да търсим Божието царство, неминуемо ще стигнем до разбирането, че то притежава някои характеристики, чрез които можем да го сравним със земните царства. Две от тези характеристики са, че Божието царство има свой Цар и народ, който го съставлява.


Царят Христос е един необичаен Владетел. Още при раждането Му става ясно, че Той не е типичния Господар. Той е толкова различен от управниците на света, че когато се появява на историческата сцена, тези, до които е изпратен не Го разпознават. Да, народът Го посреща триумфално в Ерусалим като Цар, но същия този народ изобщо не успява да схване смисъла на Неговото идване и същността на Неговото царуване.


И как да е иначе, нужни са духовни сетива, за да може Владетелят на вселената да бъде разпознат и приет. Именно по тази причина апостол Павел заявява в Римляни 14:17, че „… Божието царство не е ядене и пиене, а правда мир и радост в Святия Дух.“ Влизането в царството също така е свързано с отваряне на духовните сетива: „Но Исус ги повика и рече: Оставете дечицата да дойдат при Мене и не ги възпирайте; защото на такива е Божието царство. Истина ви казвам: Който не приеме, като детенце, Божието царство, той никак няма да влезе в него“ (Лука 18:16-17).


Насърчително е да знаем, че за разлика от светските управленски модели, Божието царство не се клати. Авторът на книгата Евреи недвусмислено обръща внимание на този факт с думите „Затова, понеже приемаме царство, което не се клати, нека бъдем благодарни, и така да служим благоугодно Богу с благоговение и страхопочитание“ (Евреи 12:28).
Темата за Бажието царство е изключително важна, защото лично ни касае. Ние, които вярваме в Исус Христос сме поданиците на Божието царство. Това царство е тук сред нас, но пълната му проява все още предстои. По тази причина е нужно да живеем вярата си с достойнството на служители на Царя на царете. Същият Цар, Който даде живота Си, за да откупи душите ни.

 

 

© Явор Костов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • КухПън, Библията е Словото на Бог, а Той не Е лъжец!!!
  • Латинка, няма такова нещо като само Писанието и само Библията Самото ти разсъждение и тълкувание на цитатите дето ми пращаш, вече излиза от рамките на Библията и на Писанието. Това са си твои виждания и разбирания. Ако имаше такова нещо като само Писанието, то трябва да говориш и да пишеш само с цитати, без да вкарваш абсолютно нито една твоя мисъл и логика. Да не говорим, че и самата Библия доколкото знам не е паднала от небето, а е формирана от Църквата въз основа на Преданията, чрез които се е определило кои книги са канонични и автентични и кои - не. Ти щом отричаш Църквата, индиректно отричаш и Библията, но здраве да е Прави каквото си намерила за добре...

    @Слав - радвам се да видя някой да хвали и Анани, само го нареждат човека А за себе си мога само да се радвам, че изглеждам ненормален в случая, защото обратното нищо не ми носи...
  • КухПън(Кух Пън), Библията не кореспондира с митология, легенди, предания, приказки и др.

    "Внимавайте да не ви заплени някой с философията си и с празна измама, по човешко предание, по първоначалните учения на света, а не по Христа." (Колосяни 2:8).

    Най-сърдечно ти желая Спасение, дълголетие, здраве и благословени идни дни!
  • Доживях от толкова хора, най-нормален да е Кана Анани!
  • Мда, скоро няма да стигнем до разбирателство очевидно, а не е моя темата да продължавам без край тази обемна дискусия

    Хубаво иначе се хвърлят някакви цитати, но по-важно е как се тълкуват и разбират. И пак казвам - какви други цитати по същата тема има из Библията За това в Православието имаме Предание, а не само Писание. Иначе става това дето става и се говорят неща, които не се разбират правилно. Затова и има над 30 000 протестантски събрания, претендиращи да са църкви. Интересно как в Православието може да има една истина, обаче при протестантите щото са напредничави има безброй "истини" и всеки е прав И между впрочем това не се възприема като гордост...

    Даже за момент забравих, че всички повярвали вече са автоматично "спасени" и "свети". В мрачното и заблудено Православие светиите са се смятали за най-големите грешници, ама толкова им е бил акъла дето се вика
  • Единствено и само Иисус може да ни отнеме греха и да ни направи чисти, "защото под небето няма друго име, на човеци дадено, чрез което трябва да се спасим." ( Деяния 4:12). И единствено и само Той носи молитвите ни при Отца: eдинствено Той е ходатай между Бога и човеците. „… но ако някой съгреши, имаме ходатай при Отца – Иисус Христос Праведния. (1 Йоан 2-2)

    Много учени и мъдреци са се мъчили да преобразят, да облагородят човека, но само Библията може да стори това, единствено Тя има силата да променя грешника. В Библията се казва: „Може ли етиопец да промени кожата си или леопард - пъстротата си? Тогава можете да правите добро вие, които сте се научили да правите зло.” (Еремия 13,23).
    Поради това се стремя да живея в Авторитета на Словото (Писанието) на Господа, защото „писано е: „Не само с хляб ще живее човек, но с всяко Слово, което излиза от Божията уста.” (Матей 4:4) и защото от Божието Слово по-мъдро няма!

    Бъди здрав и благословен!
  • Привет , КухПън (Кух Пън)!
    Според православието всичките християни са миряни и роби, а в Евангелието Иисус казва, че ние сме братя и сестри, и че всеки, който е повярвал в Него, е свят (светия), защото Той ни Е изкупил и очистил чрез кръвта Си. „Но ако ходим в светлината, както е Той в светлината, имаме общение един с друг и кръвта на Сина Му Иисус Христос ни очиства от всеки грях. ” (1 Йоан 1:7-9), „Не знаете ли, че вие сте храм Божий, и Духът Божий живее във вас? … защото Божият храм е свят, а тоя храм сте вие.” (1 Коринтяни 3:16-17), „Вие обаче сте избран род, царско свещенство, свет народ, люде, които Бог придоби, за да възвестява превъзходствата на Този, Който ви призова от тъмнината в своята чудесна Светлина.” (1 Петрово 2:9), На Този, Който ни люби и ни е развързал от греховете и ни е направил Царство от свещеници на своя Бог и Отец…(Откровения 1:5,6) и др.

    Следва!
  • Истина ви казвам: Който не приеме, като детенце, Божието царство, той никак няма да влезе в него“ Лука 18:17
  • Латинке, предполагам продължението на последния ми коментар си го пропуснала докато си ми отговаряла? Иначе благодаря за пожеланията, да ти се връща всичко двойно и тройно.

    Относно светиите, не е въпросът аз какво виждам, а кого Църквата е приела за светец Явно покрай съсредоточеността да изследваш Писанието, си пропуснала да изследваш живота, т.е. житията на светиите - как са живяли, чудесата дето са правили, смирението дето са имали, непрестанната молитва и т.н. да не продължавам. Аз и ти нямаме много общо с тази работа

    Но понеже в твоята църква няма отци и учители, вероятно няма и светии. Богородица, св. ап. Петър и Павел сигурно се наричат Мария, Петър и Павел ..а ако трябва да осъвременим - Марчето, Пешо и Павката Явно само на мен ми звучи като доста голямо принизяване на последните и надценяване на нашето духовно състояние, но както и да е...
  • А пък на английски, драга Латинке, се наричат "Книги на Кралете /kings/". Аз не знам коя точно дума е употребена в оригинала, ще бъде интересно ако някой знае, да каже, но със сигурност не е нито цар, нито king. Наистина не мога да разбера колко може да е сложно, ясно е казано в линка: "За първи път думата "цар" намираме употребена в Надписа на Чъргубиля Мостич през 10-ти век". Просто е, не е ядрена физика.
  • Драги knanas (Анани Ананиев),
    в Стария завет са поместени четири книги на Царете.
    Пророците в Библията са от Господа! Той им диктува! Захария е един от пророците Му!
    Благословени дни! Бъди здрав!
    Драги, Кух Пън, един ден Господ ще съди и тези, които ти наричаш "светии", защото, ако в очите на човеците те изглеждат "светии", в очите на Господ те може да са по-грешни и от теб!
    Желая ти Спасение, крепко здраве, любов и щастие!
  • Св. ап. Петър нарича свой „син“ св. ап. и евангелист Марко: „Поздравлява ви избраната заедно с вас Църква във Вавилон, и син ми Марко“ (1 Петр. 5:13). В този смисъл пише и св. ап. Павел на коринтските християни: „...Не за да ви посрамя пиша това, а ви поучавам като мои възлюбени чеда. Защото, ако имате и десетки хиляди наставници в Христа, много бащи нямате, понеже аз ви родих в Иисуса Христа чрез евангелието“ (1 Кор. 4:14—15)

    В тоя смисъл се надявам, че не вярваш в това, че ап. Петър е биологичен баща/отец на ап. и ев. Марко? Или че ап. Павел е биологичен баща/отец на цялата църковна община в Коринт? Като цяло се вижда, че който те ръководи и наставлява в духовния живот, може да се нарече твой духовен баща/отец

    А Бог си е вече друга категория - Баща на бащите, Отец на отците и от това някой свещеник да го наричаш духовен отец, нито отнема нито прибавя към Божията слава Но сега ти как ги разбираш нещата е друг въпрос вече....
  • Латинка, много си сложна ...нито разбрах каква вяра изповядваш в момента, нито каква е тази твоя Библия - католическа, протестантска, някаква друга? твоя Библия ми звучи все едно ти си я писала или поне превеждала или може би е твоя, защото вярваш, че всичко дето пише разбираш и тълкуваш правилно? аз нямам засега претенции, че разбирам и тълкувам правилно Библията, затова се ползвам от ученията на Църквата (православната) и на светиите, които са имали по-чист и свят живот от мен и в тоя смисъл по-добре са вниквали в Божиите учения

    Иначе отец и баща носят еднакъв смисъл, така че ще си затворя очите в случая за разликата в превода с цел осъвременяване, въпреки че не знам доколко са добре тия осъвременявания и дали не изкарват нещата от необходимата рамка в някои случаи?!
  • Латинка, аз вече се уморих да обяснявам "как не е чувал". Понеже всички много обичат Уикипедия и линкчета, ето линк към статия по въпроса, дано тя ви обясни "как", аз явно не успявам...
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0%B0%D1%80
  • Христос Воскресе и на теб, khanas (Aнани Ананиев)!
    Как Захария, който е роден около 500 г. пр. н. е, да не е чувал думата Цар, когато царете Давид и Соломон са родени много години преди него? Тази славянска дума "княз" кой я даде? Тя не е ли от Бог? Всяка нация и всеки език са от Иисус! Пророчествата също са от Него! Думите от Библията са от Бог! Словото е на Бог! Пророците говорят вдъхновени от Светия Дух! Господ им диктува!
  • Христос Воскресе, КухПън (Кух Пън)!
    Децата ми и аз сме кръстени в Православната църква.
    От 1994 година изследвам Библията, подтикната от служителя в църквата Николай Чудотворец, гр. Смолян, който кръсти дъщеря ми същата година. Един месец, след като тя се омъжи за немец, той ми заяви, че едното й дете трябвало да бъде праавославен християнин, а другото католик!

    Текстовете,които си ми посочил, са от Православната Библия.
    В моята Библия тези текстове са поместени така: „…че кърпеха мрежите си в ладията с баща си…” (Матей 4:21), ”А той каза: Братя и бащи…” (Деяние 7:2), И вие, бащи, не дразнете децата си…” (Eфесяни 6:4) и др.
    Има огромна разлика между биологичния ни баща (отец) и Бащата (Отеца) на човешката душа, Този, Който ни Е създал и изкупил - Създателят на всичко!

    В Евангелието се казва още: „Но вие не наричайте себе си учители, защото Един е вашият Учител, а вие всички сте братя.” (Матей 23.8 ).
    Текстовете на Матей 23.8 и 23.9 се отнасят за проповедниците!
  • Апостол Матей след като е чул строгите думи на Спасителя “Никого не наричайте отец на земята”, същият Матей, в чието именно Евангелие са цитирани тези думи на Христос, въпреки това пише, че Христос е срещнал Яков и Йоан “в лодката със Заведей, техния отец” (Мат. 4:21). Апостол Стефан проповядва в Синедриона: “братя и отци! послушайте” (Деян. 7:2). Същото обръщение се среща и при апостол Павел (Деян. 22:1). И апостол Йоан го употребява: “Пиша ви, отци” (1 Иоан. 2:13). Апостол Петър също познава други отци, освен Небесния: “Бог на Авраама, на Исаака и на Иакова. Бог на отците ни, прослави Своя Син Иисуса” (Деян. 3:13); “Бог на отците ни възкреси Иисуса” (Деян. 5:30). Ако си припомним и увещанието на апостол Павел: “И вие, отци, не дразнете децата си, а ги възпитавайте в учение и наставление Господне” (Еф. 6:4) Авраам “получи като печат на оправданието чрез вярата, която имаше преди обрязването си, за да бъде отец на всички необрязани вярващи, та и тям да се вмени оправданието"(Рим. 4:11)
  • В Евангелието се казва "И никого на земята не наричайте отец, защото Един е вашият отец - Небесният" (Матей 23:9), а вие както желаете, така наричайте православните служители. - само дето не се чете така Библията, или по-точно не се тълкува така Не си харесваш един цитат и да парадираш с него, а четеш цялата Библия, където се говори за отец/отци/баща/син/чедо и как се говори и тогава оформяш правилната картинка по даден въпрос Защото дадени думи може да са казани в определен контекст, към определени хора и с точно определена идея .....а дали я разбираме и тълкуваме правилно си е отделен въпрос
  • Мила Латинке, понеже "княз" или "кнезъ" е славянска дума и титла, а Исай, когото прародителят на Исус Манасий, е разрязал с дървен трион, не е бил славянин и не е знаел славянски език, по обективни причини, въз основа на всичко това смело мога да твърдя, че Исай не е наричал Исус "Княз на мира", но няма как да оспоря правото ви да си вярвате в каквото искате....
  • Мила palenka (П Антонова), относно „ Божието царство НЕ СЕ КЛАТИ”, smelo_sarce (Явор Костов) е цитирал от Библията (Евреи 12:28). „Затова, понеже приемаме царство, което НЕ СЕ КЛАТИ, …“ (Евреи 12:28). Има го поместено в есето му.
    В Евангелието се казва "И никого на земята не наричайте отец, защото Един е вашият отец - Небесният" (Матей 23:9), а вие както желаете, така наричайте православните служители.

    Кривия (Д.и.мо. Кривия Кривак), само силните умеят да прощават! А относно Божието Слово, въпреки че многократно имаме различен начин на мислене, аз уважавам коментарите ти.

    КухПън (Кух Пън), Иисус Христос е Цар и на Юлий Цезар!

    “Той ще владее от море до море и от Ефрат до краищата на земята. Да! Ще му се поклонят всички царе, всичките народи ще му слугуват.” (Псалми 72:8,11).

    Освен Цар на Царете и Господар на господарите, Иисус е и Княз на мира. ." (виж:Исая 9:6).

    Желая и на Вас весело посрещане на Великден! Бъдете здрави, изпълнени с любов, радост и Божие благословение!
  • Уважаема Латинке, аз наистина не мога да разбера защо си мислите, че "Отца" е говорил на български и е нарекъл сина си "Цар". И още - ако Сина е Цар, то Отца какъв е?!? За да бъде цялата галиматия още по-объркана, нали знаете как е наричан Исус на Запад - King of Kings. А на кръста му пишело INRI. А ние тук казваме, че на кръста е написано ИНЦИ. Но Rex или крал не е равно на Цар. А Цар или Цясар, колкото и да ви е странно, не е нищо повече от Цезар. А Захария, повярвайте ми, никога през живота си не е чувал или използвал думата Цар...
  • khanas (Анани Ананиев), Отца е нарекъл Сина си Цар преди повече от 500 години от раждането на Юлий Цезар. “Радвай се много сионска дъще, викай от радост, ерусалимска дъще! Ето, твоят Цар идва при теб; Той е праведен и спасител, смирен, и яздещ на магаре, и на магаренце, рожба на магарица.” (Захария 9:9).
    „Месия” придобива значението на очакван Божий избраник най-вече в пророческите заявления в Давидовите псалми и книгата на пр. Данаил. (виж: Даниил 9:25) .
    „Христос“ означава помазаник, помазан и Месия.
    В Новия завет „Христос“ се използва като титла, но в по-късната употреба се превръща в име, част от името „Иисус Христос“.Така че нито ти са верни твърденията, че Христос е „прякор”, нито пък, че пак е измислен впоследствие.”

    Иисус (Иешуа) има много титли в Писанията: Спасителят, Месията, Агнецът, Князът на Мира, Бог сред нас – Емануел, Синът Божий, Синът Човешки, Помазаният, Единородният Син, Изкупителят, Цар на Юдеите…
    Весело посрещане на Великден! Бъди здрав!
  • Нямам намерение да споря повече с вас. Достатъчно е това, че според вас в портите на крепост е имало място, през което да мине камила. Само едно искам да отбележа, което силно ми прави впечатление: Каква омраза струи от думите ви... а говорите за смирение....
  • Уважаеми Кривак, не знам въз основа на какво твърдите какъв съм и що съм, но съм забелязал, че това е характерна черта на религиозните - те винаги знаят кой какъв е - ти си такъв, ти си онакъв, ти ще гориш в ада, ти ще правиш еди какво си.. А иначе, ще ви дам само един пример за преиначено "нещо" и повече няма да се обаждам, защото всеки момент очаквам моралната полиция в лицето на Антоанета. Та известният израз от евангелието "По-скоро камила ще мине през иглени уши, отколкото богатият...". Съжалявам, но е преиначен, плод на грешен превод. А истинският текст е "По-скоро въже от камилска вълна ще мине през иглени уши"...
  • Заплахи? Ако убиеш някого, то вероятно ще лежиш в затвора известен период от време. Такива са законите и действията обикновено водят до последствия. Предупреждението не е равносилно на заплаха, но пък в твоите очи не знам как е В крайна сметка ти казах, че можеш да отричаш и заплюеш Христос щом ти харесва. Просто бъди готов за последствията на избора си. Ако сметнеш, че няма да има такива прави каквото си си решил И не се вълнувам изобщо от римското право и разните цезаровци, августи и септемврита.... но те така или иначе не са били никога проблем! Нещата са добри или лоши според зависи. Нещо може да е лошо, но като му се придаде християнски смисъл да стане добро Християнството е придавало нов смисъл дори на езически вярвания, за да бъде по-лесно възприемано от повече хора. Дори мартениците дето са езически обичай принципно, ако придадеш християнски смисъл може белия цвят да ти напомня да живееш в чистота, а червения - да ти напомнят да имаш огнена вяра Но не носят здраве..
  • Как хубаво ги знаете тия работи, все едно сте живял в ония евангелски времена. Все едно маси и столове от Исус сте си купувал. Много ми харесва също, че като всеки църковник не пропускате заплахите, не случайно всяка религия е основана върху заплахи. Що се отнася до "обединяването на трите служения" - това пак е част от римското право. Досега се занимавахме с Цезар, а сега отидохме при Август, който създава така наречения Принципат и поема цялата власт като става едновременно и консул, и Понтифекс Максимус, и трибун, и първи Сенатор, и прочие. Упорито държите да обвържете Исус с римското право, което е доста интересно. И още нещо - не се хабете с линкчета, такива не следвам.
  • Ами да, няма проблем да Го принизяваш щом това ти харесва и усещаш нещата по тоя начин. Все пак Бог не ти е сложил цензура, можеш и да Го заплюеш и отречеш. Но няма да е добре за самия теб, защото като се отделиш от Бог се отделяш от вечния живот Христос се е принизил заради нас хората, но е по-добре да оценим това, а не да го използваме за повод допълнително да Го принизяваме Църковните определения дето си дал също са верни между впрочем - виж надолу коментара ми с линка дето съм дал, че Христос обединява трите служения - цар, пророк и първосвещеник!
  • Кух Пън, доколкото ви разбирам, според вас, след като Христос /между другото този прякор на Исус пак е измислен впоследствие/ сам се е принизил, значи няма проблем и ние да го принизяваме допълнително. Наистина не разбирам защо държите да го титулувате с една светска, римска титла. Още повече, че точно римляните са го разпънали... Нямате ли си ваши, църковни титли? Например Владика на владиците, Патриарх на Патриарсите?...
  • В молитвата "Отче наш" няма как да се говори за "царство", защото Исус не е говорил на български език. Векове по-късно молитвата е преведена от гръцки на старобългарски и чак после - на съвременен български, където е получила думата "царство". Вероятно си спомняте филма "Борис Първи", където свети Климент казваше молитвата така: "Да придетъ Цясарство твое". Което буквално означава: "Да дойде Цезарството твое"...
  • Анани, Христос достатъчно е принизил Себе Си, за да приеме човешка плът като цяло и да приеме образа на творението вместо да си стои някъде "в небесата" Достатъчно е принизил Себе Си, за да се роди в пещера и да умие краката на учениците Си, а после да претърпи страдания и смърт Бог достатъчно принизява себе си, когато в Библията е представен с някакви човешки чувства как се гневи и други подобни ......Така че идеята явно е Бог да бъде по-разбираем и не е от съществено значение толкова конкретната дума, а какъв смисъл се влага в нея Така че Христос е Цар на царете, Господар на господарите, Цар на славата ....в тоя смисъл е Цар на цар ти Юлий Цезар, може да идва цар от Юлий Цезар, но истинският Цар е Христос
  • Кух Пън, аз чисто исторически мисля, че не е редно да го наричате "цар", защото по този начин го принизявате. По този начин вие го наричате "Юлий Цезар на славата", което поне според мен е смешно. Пак повтарям Цар или Цясар произлиза директно от името Цезар. Не знам защо според вас това е "титлата" на Христос. Можете да го наричате например фараон или пък лугал. "Лугал на Киш" навремето е била много почетна титла.
  • https://sveticarboris.net/2013/03/07/господ-иисус-христос-син-божий/ В Стария Завет свещениците, пророците и царете са били помазвани за тяхното служение. Господ Христос е обединил в Себе Си по съвършен начин тези три служения ...В Стария Завет царете са били помазвани, за да водят народа във войните против другите племена, да се прославя чрез тях Израилевия Бог, а Господ Христос е Цар на славата, Който е победил смъртта на Кръста. Той е вечният Цар на славата, чрез Когото ще се прослави нашият Небесен Отец при Второто пришествие, когато Христос ще съди всички народи и племена.
  • palenka (П. Антонова), православната църква изповядва Един Бог, Троичен по лица (Отец, Син и Свети дух).
    Според учението им, Историческият Иисус Христос е едновременно и Бог и човек. Той също така е и Цар на Царете!

    Петър1(Петър Димитров), Царство Божие или Царство небесно се среща в Новия завет повече от 100 пъти и е основна представа в християнството.
    Иисус Христос е избран от Бога. "Аз поставих царя си... Ще ти дам народите като твое наследство и земните краища като твоя собственост." (Псалм 2:6,8): "Не бой се, дъще Сионова! Ето твоят цар иде, възседнал осле" (Йоан 12:12): "Благословен да бъде царят, който идва в името на Господа! Мир на Небето и слава във висините! "(Йоан 12:15) и др.
    С думите" Аз и Отца едно сме"(Йоан 10:30), се потвърждава, че Иисус наистина е имал предвид, че е Бог.
    Желая ви светли празници! Бъдете здрави!
  • “Царство” се използва в преносен смисъл в Новия завет. Надписът “ИНРИ”, написан на дъсчица и окачен на врата на Исус е подигравка, създадена от фарисеите. Означава: “Исус Назаретянина Цар на Юдеите.” Страхът от бога е заложен в Стария завет, не в Новия. Много объркани мисли. Отново. Учудвам се как има още хора, които приемат подобни хаотични проповеди за полезни.
  • С Елиза 13 (Мария)!
  • Хубаво е, че Царството Божие "не се клати". Почти като Париж, който пък "се клатушка, но не потъва", според девиза му. Аз обаче бих искал да попитам толкова умните и знаещи богослови тук защо наричате Христос "цар", обиждайки го по този начин? Титлата "цар" произлиза от старобългарското "цясар" или "Цезар" по името на прочутия римлянин. Тоест, уважаеми богослови, вие наричате своя бог с името на един обикновен римлянин. Величаете бога си с името на човек?!? Езичник. Грешник. Който дори, според тогавашните слухове, е спал с мъже. Толкова ли ви е бедно въображението, та не можете да му измислите друга титла?
  • „Темата за Божието царство е изключително важна, защото лично ни касае. Ние, които вярваме в Исус Христос сме поданиците на Божието царство. Това царство е тук сред нас, но пълната му проява все още предстои. По тази причина е нужно да живеем вярата си с достойнството на служители на Царя на царете. Същият Цар, Който даде живота Си, за да откупи душите ни.“
    Благодаря за чудесното навременно есе, Явор Костов!
Предложения
: ??:??